۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۵۷۲۴۷
رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی:

تعداد کمی از وکلای آذربایجان شرقی تحصیلات حوزوی دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی با بیان این‌که اغلب وکلای روحانی استان را قضات بازنشسته تشکیل می دهند، گفت: تعداد کمی از وکلای دادگستری تحصیلات حوزوی دارند.
دادگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن فرهودی نیا، رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری به تشریح فعالیت های این کانون پرداخت و اظهار داشت: با این‌که در قانون به صراحت آمده یکی از شرایط دریافت پروانه وکالت، شرکت در آزمون پذیرش با مدرک لیسانس حقوق و یا معادل حوزوی آن است، اما کمی از داوطلبان آزمون وکالت را طلاب تشکیل می دهند.

 

رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی با بیان این‌که اغلب وکلای روحانی استان را قضات بازنشسته تشکیل می دهند، گفت: تعداد کمی از وکلای دادگستری با تحصیلات حوزوی وارد شغل شریف وکالت شده اند و آن تعدادی نیز که حضور دارند، یا معمم نیستند و یا قاضی بازنشسته دادگستری هستند.

 

وی با اشاره به این‌که کانون وکلای آذربایجان شرقی به عنوان دومین کانون وکلای کشور از سال 1323 در تبریز آغاز به فعالیت کرده است، خاطرنشان کرد: یک هزار و 68 وکیل عضو کانون وکلای استان هستند که هیأت مدیره این مرکز با آرای اعضا به مدت سه سال انتخاب می شوند.

 

فرهودی نیا با تشریح وظایف و فعالیت کمیسیون‌های کارآموزی و اختیار کانون، نشریه و سخنرانی، هنری، ورزشی، پارلمانی، روابط عمومی و حقوق بشر در کانون وکلای آذربایجان شرقی گفت: اعضای این کانون برای وکالت رایگان سالانه سه هزار پرونده معاضدتی مردم آمادگی دارد و مردم می توانند از این توان کانون برای رفع مشکلات این نوع پرونده ها که از نوع مدنی است، استفاده کنند.

 

وی با اشاره به این‌که از ابتدای سالجاری 100 پرونده معاضدتی به صورت رایگان در این کانون مشاوره و وکالت شده است، خاطرنشان کرد: هر وکیل در سال باید حداقل سه پرونده از این نوع را وکالت کند و کانون در دایره معاضدت خود 35 وکیل فعال دارد.

 

رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم تحلیف 90 کارآموز کانون وکلا در هشتم اسفند امسال خبر داد و اظهار داشت: مراسم گرامیداشت « هفته وکیل استقلال وکلا » نیز هفتم اسفند در تالار پیتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

 

فرهودی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که سریال زمانه که هم اکنون در شبکه سه سیما پخش می شود، ایراداتی دارد، گفت: امکان ندارد یک کارآموز وکالت بدون موافقت وکیل پرونده‌ای را به عهده بگیرد، در حالی که در این سریال شاهدیم بازیگر اصلی زن با دور زدن وکیل، وکالتی را بر عهده می گیرد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات