۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۵۴

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ دوره تخصصی تربیت مبلغ پاسخ به شبهات ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان در موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد برگزار می شود.
اخبار کوتاه

 حجت الاسلام سیدمحمدمحسن دعائی، مدیر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری دوره تربیت مبلغ پاسخ به شبهات در این مرکز خبر داد و گفت: این دوره با رویکرد تخصصی و ویژه طلاب مکاسب و بالاتر که دارای سابقه تبلیغی هستند، برگزار می شود.

 

وی، فاطمیه، غدیر، مهدویت، توسل، تقیه، زیارت و شبهات قرآنی را از موضوعات این دوره عنوان و تصریح کرد: این دوره آموزشی به صورت علمی و عملی از هفته آینده برگزار خواهد شد و در صورت درخواست خواهران، کلاس آنان نیز در محل مؤسسه عفاف و حجاب نور برگزار می شود.

 

مدرس اخلاق و عرفان شبکه ولایت با بیان این که  فراخوان دوره در حوزه های علمیه توزیع شده است، افزود: دشمنان اسلام و ملحدین، شبهات بسیاری علیه مبانی اعتقادی مکتب شیعه ایجاد و ترویج می کنند؛ اما بیشتر پاسخ هایی که به آنها داده می شود، حرفه ای و تخصصی نیست در حالی که روحانیت با توجه به ارتباط با اقشار مختلف اعم از توده مردم و نخبگان و فرهیختگان، بایستی ضمن شناخت دغدغه های آنان، توانمندی تجزیه و تحلیل سؤالات علمی و شبهات مختلف را داشته باشند.

 

مدیر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام  با بیان این که علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی موسسه به نشانی مراجعه کنند، گفت: نشست تخصصی پاسخ به شبهات توسل و تقیه با حضور حجت الاسلام سیدمهدی زمانی از اساتید حوزه علمیه مشهد و عموم طلاب و دانشجویان، ساعت 15 روز پنجشنبه سوم اسفندماه در محل این مؤسسه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام دعائی یاداور شد: پیش از این نیز در بهمن ماه، نشست «ولایت فقیه ،مدل حکومت اسلام و تحلیل نظریه حضرت علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی درفلسفه سیاسی اسلام» باحضوراندیشمندان وعلما و فرهیختگان علمی برگزار شده است.

 

نشست بازخوانی زندگینامه رهبر معظم انقلاب در مشهد

حجت الاسلام مجتبی درحی، مسؤول دفتر طلاب هنرمند حوزه هنری خراسان رضوی گفت: نشست بازخوانی کتاب «شرح اسم» در خصوص زندگی رهبر معظم انقلاب با حضور هدایت الله بهبودی، نویسنده کتاب، سوم اسفندماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محل حسینیه آیت الله خامنه ای مشهد برگزار می شود.

 

مسابقه علمی پژوهشی با موضوع دفاع از حقوق زن

مسابقه علمی پژوهشی دفاع از حقوق زن از سوی اداره پژوهش مدرسه تخصصی خواهران جامعه المصطفی(ص) مشهد با همکاری انجمن مطالعات زنان و خانواده، ویژه بانوان طلبه مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برگزار می شود.

علاقمندان می توانند جهت دریافت سوالات و منبع مسابقه که در قالب 25 سوال تستی از تاریخ دوم تا بیست و سوم اسفند برگزار می شود، روزهای زوج از ساعت 9 تا 11 به اداره پژوهش مدرسه خواهران مراجعه کنند./930/پ203/س 

 

ارسال نظرات