۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۵۷۲۶۳

وضعیت پاپ بندیکت شانزدهم بعد از استعفا

خبرگزاری رسا _ عنوان پاپ بندیکت شانزدهم پس از استعفایش چه خواهد بود؟
پاپ بنديکت شانزدهم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پاپ بندیکت شانزدهم که در سال 78 سالگی به مقام پاپ برگزیده شد، مسن ترین فردی است که در 300 سال گذشته به مقام پاپ برگزیده شده است.
وی که به دلیل کهولت سن و ناتوانی از انجام وظایفش استعفا داده است، نخستین پاپی است که در شش قرن اخیر از مقام خود کناره گیری می کند.
از مسائلی که واتیکان در حال حاضر باید برای آن تصمیم بگیرد این است که پاپ پیشین را پس از استعفا باید به چه عنوانی بنامد، یکی از پیشنهاد ها این است که او را اسقف افتخاری رم بنامند، زیرا عنوان او پیش از آنکه به عنوان پاپ انتخاب شود، اسقف بوده است، گرچه این عنوان هنوز توسط واتیکان تأیید نشده است .
مسأله دیگر این است که با حلقه فیشرمن که پس از انتخاب هرپاپ در اختیار او گذاشته می شود و به طور سنتی پس از مرگ پاپ نابود می شود چه کنند؟ در حال حاضر افرادی مأمور شده اند تا در قوانین شرعی کلیسا برای یافتن پاسخ،تحقیق کنند.
البته نکته دیگری که مطرح است، تأثیر پاپ بندیکت شانزدهم در تعیین جانشین است، زیرا علیرغم اینکه گفته شده است وی در این زمینه اظهار نطری نخواهد کرد ولی از میان 118 کاردینالی که در رأی گیری انتخاب پاپ جدید حق رأی دارند، 67 نفر آنها را پاپ بندیکت شانزدهم در طی هشت سال گذشته انتخاب کرده است./9161/خ

ارسال نظرات