۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۷۳۰۴
در شهرکرد؛

همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس یازدهم اردیبهشت ماه سال آینده در شهرکرد برگزار می شود.
همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس یک حماسه جاودان و ماندگار و نقشه راهی برای نسل‌های آینده بوده و عاملی که این دوران را به دوران طلایی انقلاب اسلامی تبدیل کرده، نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری به نقش نماز در سعادت و رستگاری افراد اشاره کرد و افزود: مهم ترین بخش همایش باید خروجی همایش باشد که بسیار نقش مهمی را ایفا می کند و سالهای متوالی ماندگار می ماند.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از عدم اطلاع رسانی درست و فراگیر پیرامون فراخوان همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: متأسفانه تا کنون اطلاع رسانی مطلوبی در استان و کشور انجام نشده و کار اساسی جهت تبیین نقش نماز در دوران هشت سال دفاع مقدس در بین اقشار مختلف جامعه صورت نپذیرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت همکاری و تعامل کمیته‌ها و دستگاه‌های عضو این همایش تأکید کرد و گفت: باید با جدیت بیشتر و عظم راسخ تلاش خود را در جهت اجرای هر چه بهتر و شایسته‌تر این همایش به کار گیریم.

زمان ارسال آثار به همایش تا آخر فروردین ماه سال 92 تمدید شد

در ادامه این جلسه حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مسؤول کمیته علمی همایش، از دریافت 75 اثر رسیده از سراسر کشور به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد آثار رسیده به دبیرخانه خاطره های زمان جنگ است که شاکله اصلی همایش را تشکیل می دهد.

وی همچنین از تمدید زمان ارسال آثار به دبیرخانه همایش تا آخر فروردین ماه سال 92 خبر داد و خواستار اطلاع رسانی به موقع از سوی کمیته اطلاع رسانی شد.

در بخش دیگری از این نشست علی صالحی، مسؤول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی همایش، چاپ کتاب را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته تبلیغات این همایش عنوان کرد و گفت: در این کتاب وصایا و زندگی‌نامه 31 تن از شهدایی که بیشترین نقش را در خصوص نماز در جبهه‌های حق علیه باطل داشته‌اند به نگارش درمیآید.

صالحی تصریح کرد: طراحی و چاپ پوستر، انتشار مقالات واصله به دبیرخانه در قالب کتاب، تولید و انتشار نرمافزار الکترونیکی از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

وی ادامه داد: چاپ و توزیع ویژه‌نامه همایش، پخش پوستر تبلیغی در کشور، طراحی و چاپ کارت دعوت برای مدعوین و تهیه بسته فرهنگی از دیگر برنامه‌ها است.

مسؤول کمیته تبلیغات همایش نقش نماز در دوران دفاع مقدس از برگزاری نمایشگاه جانبی در این همایش خبر داد و افزود: در این نمایشگاه خاطرات رزمندگان، عکس‌های مرتبط با نماز و نمود نماز در وصایای شهدا به نمایش گذاشته میشود.

صالحی همچنین از چاپ و توزیع نشریه تخصصی همایش از دهه فجر خبر داد و گفت: این نشریه که به صورت دوهفته‌نامه چاپ می‌شود از دهه فجر امسال با هدف فراهم کردن مقدمات برگزاری هر چه باشکوه‌تر همایش توزیع میشود.

جشنواره شعر نماز و نیایش در اسفندماه سال جاری برگزار می شود

حسین گنجی، مسؤول کمیته فرهنگی همایش نقش نماز از برگزاری همایش جشنواره شعر نماز و نیایش در اسفندماه سال جاری جهت استقبال از همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: این همایش با همکاری کمیته فرهنگی شهرستان فارسان در شهر باباحیدر به صورت استانی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: آثار جمع آوری شده در این همایش جهت چاپ، در اختیار کمیته علمی همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس قرار می گیرد./9457/پ202/ب

ارسال نظرات