۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۵۷۳۵۰

نسل انقلابی نیازمند سیستم آموزشی اسلامی است

خبرگزاری رسا - معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم گفت: ‌اگر سیستم تعلیم و تربیت کشور اسلامی شود، مسلما نسل پرورش یافته، نسلی ولایی و انقلابی خواهد بود.
حجت‌الاسلام سيد مصطفي حسيني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، در دیدار از مجتمع آموزشی کریمه اهل‌بیت درباره اهمیت آموزش و پرورش گفت: با توجه به سخنان رهبرمعظم انقلاب که مسأله تعلیم و تربیت را مسأله اول نظام دانستند، می‌توانیم به اهمیت آن پی ببریم.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اسلامی‌سازی متون آموزشی گفت: البته در این عرصه در سال‌‌های اخیر کارهایی صورت پذیرفته است و برخی کتاب‌ها نیز در حال تغییرات است، ولی بر اساس سخنان بزرگان، نظام آموزشی ما، نظامی کپی شده از سیستم آموزشی‌ای که هدفی جز سکولار ندارد، است، در این سیستم آموزشی، نمی توان انتظار تربیت انسان‌هایی موحد را داشت.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم با بیان این که سیستم آموزش و تربیت انسان‌ها، در کنار متون دینی و اسلامی، مقتضیات دیگری نیز دارد، تصریح کرد: در کنار متون آموزشی، لازم است که اساتید، خانواده و محیط آموزشی درست و مطابق با موازین اسلامی داشته باشیم.
وی با تأکید بر این که در قم، به عنوان مرکز نشر آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انتظار فعالیت چنین مراکز آموزشی بیشتر می‌رود، ادامه داد: اگر سیستم تعلیم و تربیت کشور اسلامی شود، مسلما نسل پرورش یافته، نسلی ولایی و انقلابی خواهد بود.
حجت‌الاسلام حسینی با ابراز تأسف از کوتاهی‌های به وجود آمده در این عرصه، خاطرنشان کرد: دشمن به اهمیت این مسأله پی برده و از سال‌ها پیش در این عرصه به صورت همه جانبه وارد شده و با سرمایه‌گذاری زیاد، سیاست‌های خود را به نسل‌های جدید منتقل کرده است.
وی به ظرفیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی اشاره کرد و گفت: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت، از جمله این ظرفیت‌ها بود که در مدت کوتاه فعالیت آن، شاهد دست آوردهای مختلفی در این عرصه هستیم.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم افزود: با توجه به جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س)، افراد بسیاری آماده همکاری در فعالیت‌های آن هستند.
حجت‌الاسلام حسینی در پایان در پاسخ به دغدغه برخی، از حضور فعالیت های آستان مقدس قم در این عرصه‌ها و کمرنگ شدن فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی آن در حرم مطهر، گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برای حضور در این عرصه، مدیریت جدیدی تعریف کرده است و این حضور، نقشی در سایر فعالیت‌های آن ندارد./907/د102/پ
ارسال نظرات