۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۵۷۳۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روحانیت اصیل در برابر هیچ انحرافی سکوت نکرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که روحانیت شیعه با همه اقتدار در برابر گروه های انحرافی ایستاد و مانع از تحقق اهداف شوم آنها شد، خاطرنشان کرد: در تاریخ شیعه نمی توان هیچ صحنه ای از سکوت روحانیت آگاه و انقلابی در برابر استعمار و استکبار را دید.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان جویبار با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر هوشیاری و بصیرت مسؤولان و مردم تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری به عنوان فقیه جامع الشرایط در زمان غیبت امام معصوم(ع)  به عنوان حجت خدا بر مردم است و باید رهنمودها و اوامر ایشان مورد توجه همگان و مردم قرار گرفته و به آن عمل شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه به نقشه های دشمنان برای از بین بردن روحیه جهاد، مقاومت و اطاعت پذیری از ولی فقیه در بین جوامع اسلامی به خصوص ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: فوکویاما یکی از نظریه پردازان در خصوص شیعه می گوید، شیعه دو بال دارد یکی عاشورا و دیگری مهدویت است و زره ای هم بر تن دارد که نام آن ولایت فقیه است، آن چنان در اوج پرواز قرار می گیرد که قابل شکار نیست.

 

حجت اسلام شکریان تصریح کرد: کشورهای دنیا بین سیاست و حکومت تمایز قائل هستند و مانع دخالت دیانت در حکومت می شوند، اما در نظام اسلامی سیاست و دیانت عجین شده است و در هیچ شرایطی از هم جداپذیر نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان انقلاب و برخی عناصر نفاق در ابتدای پیروزی انقلاب تلاش داشتند مانع از تحقق اهداف ناب شریعت محمدی در ایران شوند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با اقتدار در برابر این گروه های منحرف ایستادند و اجازه ندادند گوشه ای از ارزش های دینی در جامعه نادیده گرفته شود.

 

وی امام خمینی (ره) را احیاء کننده احکام ناب دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: تا قبل از پیروزی نهضت عظیم اسلامی، احکام متعالی اسلام تنها در گوشه خانه ها در مهجوریت کامل به سر می برد، اما بنیانگذار کبیر انقلاب با رهبری یک نهضت کاملاً دینی آن احکام ناب را به صحنه زندگی مردم آورد.

 

حجت الاسلام شکریان نقش روحانیت در حرکت عظیم ملت ایران را بسیار حائز اهمیت و بی بدیل خواند و بیان داشت: اگر نقش آفرینی روحانیت آگاه  وبصیر در 34 سال اخیر نبود، به حتم اهداف نهضت امام راحل به هدف نهایی و متعالی نمی رسید.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که روحانیت شیعه با همه اقتدار در برابر گروه های انحرافی ایستاد و مانع از تحقق اهداف شوم آنها شد، خاطرنشان کرد: در تاریخ شیعه نمی توان هیچ صحنه ای از سکوت روحانیت آگاه و انقلابی در برابر استعمار و استکبار را دید.

 

وی روحانیت را پیشگامان حرکت های انقلابی دانست و با بیان این که علما و بزرگان دینی نیز در صده های اخیر هر چه در توان داشتند برای عزت و عظمت اسلام ناب هزینه کردند، بیان داشت: پس از پیروزی نهضت امام راحل نیز این روحانیت بود که در همه صحنه ها و عرصه ها حضوری پررنگ داشت.

 

حجت الاسلام شکریان رسالت امروز روحانیت را نیز سنگین تر از گذشته توصیف کرد و با بیان این که مهم ترین عامل اقتدار و عظمت امروز نظام اسلامی از خودگذشتگی علما و روحانیان در تاریخ است، خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه و با بصیر شیعه امروز نیز هر چه در توان دارد برای عزت نظام اسلامی هزینه خواهد کرد.

 

وی با بیان این که روحانیت به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم همواره مورد توجه عموم جامعه بوده است، تصریح کرد: در حال حضر نیز تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت و ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت بی فایده است، چون ملت ایران اسلامی هوشیار تر از هر زمانی دیگری در صحنه دفاع از انقلاب حضور دارد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نقش روحانیت در حرکت‌های مردمی علیه نظام سلطه همواره پر رنگ و ریشه دار بوده است، تصریح کرد: حضور روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه‌هایی از نقش آفرینی روحانیت در عرصه‌های انقلاب اسلامی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات