۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۵۷۳۷۹
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان:

طلاب نقش مهمی در ترویج مبانی زندگی سعادتمند بر عهده دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان گفت: نقش خانواده ها در ترویج آموزه های دینی به صورت ویژه سبک زندگی اسلامی مورد غفلت واقع می شود.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان امروز در جمع ائمه جماعت مساجد شهر زنجان با بیان این‌که حوزه های علمیه تقش بسزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی بر عهده دارند، اظهار داشت: زندگی ساده و بی‌آلایش طلاب بهترین مصداق برای سبک زندگی اسلامی مطرح است.

 

وی با تأکید بر این‌که روحانیت همواره سعی داشته با ساده‌زیستی و دوری از تعلقات دنیوی جایگاهی ارزشمند نزد خداوند متعال و خلق الهی داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید بنیان سبک زندگی اسلامی از درون خانواده‌ها طرح‌ریزی و آموزش داده شود، در حقیقت فرهنگ زندگی دینی باید از دوران کودکی نهادینه شود.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که نقش خانواده ها در ترویج آموزه های دینی به صورت ویژه سبک زندگی اسلامی مورد غفلت واقع می شود، گفت: اگر به دنبال اسلامی تر شدن جامعه و نهادینه تر شدن سبک زندگی اسلامی هستیم باید به بنیان‌های زندگی که اصلی ترین آن خانواده است توجه جدی تر شود.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی مهم بر توجه همگان به سبک زندگی اسلامی تأکید دارند، باید دانست که بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی جامعه ناشی از گرایش مردم به سبک زندگی غربی و ناآشنایی نسل جوان با مبانی زندگی اسلامی است.

 

وی با تأکید بر نقش حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی در ترویج مبانی ارزشی اسلام در زندگی سعادتمند گفت: طلاب در انتقال و ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی نقش محوری بر عهده دارند، از این رو باید ابتدا بیشترین تلاش را رعایت این سبک در زندگی شخصی خود داشته باشند، چراکه شیوه و روش زندگی روحانیت همواره مورد سنجش مردم قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: خانواده های طلاب و روحانیان نیز باید در ترویج مبانی ارزشی با شیوه سبک زندگی اسلامی اهتمام داشته باشند، چراکه فرزندان حاصل از چنین خانواده هایی، مقید و علاقه‌مند به سبک زندگی اسلامی بوده و از آسیب های اجتماعی و فرهنگی بیگانگان درامان خواهند بود.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان ا تشریح برخی از آیات و روایات معتبر وارده از سوی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) مبنی بر ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی در زندگی اظهار داشت: در گسترش سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه، عوامل و مؤلفه های مختلف و بسیاری دخالت دارند که هر یک به نوبه خود بایستی مورد مطالعه قرار گیرد./9351/پ202/س

ارسال نظرات