۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۵۷۳۹۴

حل مشکلات اقتصادی، هدف سفر کامرون به هند

خبرگزاری رسا _ وخامت اوضاع اقتصادی کشورهای اروپایی، عاملی شده که دولتمردان اروپایی به دنبال بازاری برای فروش محصولات خود و جبران زیان های وارده باشد.
ديويد کامرون در هند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری از سفر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به کشور هند خبر داد.
دیوید کامرون نخستوزیر انگلیس که کشورش این روزها با مشکلات اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می کند، در حالی به هند سفر کرده است که این سفر با اعتراض مردمی روبرو شده است.
نخست وزیر انگلیس در حالی در راس یک هیأت بلند پایه اقتصادی و به همراهی مدیر 100 شرکت انگلیسی به هند سفر کرده است که امید وار است بتواند با هدف بهره‌گیری از شرایط اقتصادی مناسب هند، کمی از مشکلات اقتصادی کشورش را به وسیله بازار یک میلیارد نفری این کشور حل نماید.
شبکه بی بی سی نیز هدف اصلی از سفر دیوید کامرون به هند را سکه کردن اقتصاد انگلیس عنوان کرد.
گفتنی است چهار روز پیش از سفر نخست وزیر انگلیس، فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه نیز که کشورش مشکلات اقتصادی شدیدی دارد به همراهی مدیران 60 شرکت بزرگ فرانسوی به هند سفر کرده بود.
با توجه به وخامت اوضاع اقتصادی کشورهای اروپایی و نیاز آنها به سرمایه‌گذاری و بازار کار، سفر رهبران فرانسه و انگلیس به هند طی یک هفته، از رقابت آنها برای جذب کمک های اقتصادی آن کشورحکایت دارد. هند از قدرت های نو ظهور اقتصادی جهان است که در جریان بحران مالی اخیر جهان، مصون و موفق مانده ‌است./9161/خ

ارسال نظرات