۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۵۷۳۹۹

ارسال 210 اثر به دومین کنگره شعر عاشورایی زنجان

خبرگزاری رسا ـ ‌210 اثر هنری‌ با محوریت آیین‌ها و مراسم‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر به دبیرخانه دومین کنگره شعر عاشورایی زنجان ارسال شده است.
شعر عاشورايي

به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، اکبر نور‌بهمنی، رییس کانون مداحان استان زنجان اظهار داشت: ‌210 اثر هنری‌ به دومین کنگره شعر عاشورایی که با محوریت آیین‌ها و مراسم‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر در استان برگزار خواهد شد، ارسال شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره شعر عاشورایی زنجان با محوریت آیین‌ها و مراسم‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر، ابراز کرد: برای برگزاری این کنگره هزار پوستر فراخوان در شهرستان زنجان توزیع شده و دعوتنامه‌هایی نیز به انجمن شعرا‌ داده شده و کانون مداحان در این خصوص اقدام به ارسال پیام کوتاه به مداحان و افراد تأثیر‌گذار فرهنگی کرده است‌.

 

رییس کانون مداحان استان زنجان با بیان این‌که 210 اثر ادبی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، یادآور شد: کار داوری این آثار به اتمام رسیده و چهار نفر در بخش شعر فارسی به‌عنوان نفر اول و دو نفر به‌عنوان نفر دوم و سه نفر به‌عنوان نفرات سوم انتخاب شده‌اند و در بخش شعر ترکی نیز نفر اول انتخاب نشده و یک نفر به‌عنوان نفر دوم و چهار نفر به‌عنوان نفرات سوم و هفت نفر نیز نفرات تقدیری این بخش هستند.

 

نور‌بهمنی ادامه داد: برخی از آثار ارائه شده توسط شعرای برجسته استان برگزیده شده و در قالب کتاب «شور کربلا» به تعداد یک‌هزار جلد منتشر شده است.

 

رییس کانون مداحان استان زنجان با بیان این‌که در این کنگره نفرات اول تا سوم که در حدود 5 نفر هستند اشعار خود را قرائت می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: میهمان ویژه این مراسم رییس کانون مداحان کشور است که در خصوص اصول و فنون مداحی سخنرانی می‌کند.

 

گفتنی است، دومین کنگره شعر عاشورایی زنجان اوایل اسفند‌ماه در دارالقرآن الکریم زنجان برگزار می‌شود./9351/د102/ب

ارسال نظرات