۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۵۷۴۰۲
همزمان با نیمسال دوم تحصیلی انجام شد؛

راه‌اندازی دو مدرسه علمیه خواهران در کشور

خبرگزاری رسا ـ دو مدرسه علمیه خواهران در استان‌های یزد و البرز همزمان با آغاز نیمسال دوم تحصیلی فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.
افتتاح مدرسه علميه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در مراسم افتتاح مدرسه علمیه ام‌ابیها(س) تفت در استان یزد حجت‌الاسلام مدیح امام جمعه و مؤسس مدرسه علمیه ام‌ابیها(س) گفت: یکی از ضرورت‌های هر شهر دینی و مذهبی، وجود مدارس علمیه است. شهر تفت یک شهر مذهبی و قرآنی است و یکی از نعمت‌هایی که جای خالی آن در شهرستان احساس می‌شد، مدرسه علوم دینی بود.
وی با بیان اینکه اداره مدارس علوم دینی دولتی نیست و هزینه‌های آموزش مسائل دینی از سوی دین‌داران تأمین می‌شود، اظهار امیدواری کرد خیرین و مؤمنین شهرستان تفت از مدرسه علمیه این شهر حمایت‌های لازم را به عمل آورند.
حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز به بیان ضرورت و مزایای تحصیل در حوزه‌های علمیه پرداخت و بیان داشت: دین داری وقتی ارزش دارد که با علم و دانش توأم باشد. زمانه زمانه فهمیدن است و لازم است دین داران به صورت ژرف و با استفاده از منابع دست اول، دین را استخراج کنند و بنابراین حوزه‌های علمیه که بستری برای درک و فهم دین هستند باید توسعه پیدا نمایند.
وی با اشاره به ناشناخته بودن حوزه‌های علمیه خواهران، بانوان را به تحصیل در این حوزه‌ها دعوت کرد و افزود: دروسی که در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، برای خواهران بسیار لازم و سودمند است.
وی با بیان هیچ علمی کاربردی‌تر از علوم حوزوی نیست، اضافه کرد: در حال حاضر در استان یزد، زمینه تحصیل خواهران در سطح دو و سه حوزه (کارشناسی و کارشناسی ارشد) فراهم است و در آینده نزدیک مرکز آموزش عالی سطح 4 یا دکترای علوم حوزوی نیز شروع به فعالیت خواهد نمود.
همچنین در مراسم افتتاح مدرسه علمیه خواهران نورالهدی ماهدشت در استان البرز حجت‌الاسلام مدرسی از اساتید و مؤسسان حوزه‌های علمیه با تاکید بر تأثیر بسزای نماز شب در زندگی انسان‌ها به ویژه طلاب گفت: افرادی که اهل نماز شب و نافله هستند، در مجموعه انسان‌هایی قرار می‌گیرند که دارای نفسی اثر‌گذار هستند.
وی یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در نفس را حضور در محضر استاد برشمرد و خاطرنشان کرد: نگاه با محبت به استاد فضیلت دارد.
حجت‌الاسلام مدرسی در ادامه سخنان خود افزود: برای هر انسانی دو مربی وجود دارد، اولین مربی روزگار و بهای آن زندگی است و مربی دوم آموزگار است که بهای آن زندگی در محضر استاد است.
وی گفت: بهترین شیوه برای نماز خوان کردن فرزندان دلجویی و محبت کردن به آنان است./9191/د102/پ
ارسال نظرات