۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۵۷۴۷۰
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

اسلام تأکید ویژه بر تحکیم بنیان خانواده دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ولایی با اشاره به این‌که دیدگاه ویژه اسلام نسبت به خانواده در هیچ یک از ادیان نیامده است، گفت: اسلام در هر حال بر تشکیل و تحکیم بنیان خانواده تأکید ویژه دارد.
حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولايي، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در جمع خانواده های اعزامی اردوی زیارتی بصیرتی سپاه عاشورا به مشهد مقدس اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی نجات‌بخش بشریت از معضلات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی است.

 

وی با بیان این‌که دوری از آموزه های اسلام موجب خسران و بروز آفت‌های عقیدتی و اخلاقی در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: اگر اسلام و رسول اکرم(ص) بر عمل به سنت حسنه ازدواج و تشکیل خانواده تأکید دارد، به دلیل اهمیت عمل به سفارش در پیشگیری از بروز بحران‌های فکری، اخلاقی و اجتماعی در جامعه است.

 

حجت الاسلام ولایی با اشاره به این‌که خانواده در تکوین شخصیت فردی و اجتماعی فرزندان نقش مؤثری ایفا می کند، خاطرنشان کرد: نهاد خانواده به لحاظ ارزش های فرهنگی و اجتماعی در اسلام از جایگاه ویژه و برتری برخوردار است، دیدگاه ویژه اسلام نسبت به خانواده در هیچ یک از ادیان نیامده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این‌که اسلام در هر حال بر تشکیل و تحکیم بنیان خانواده تأکید ویژه دارد، گفت: خانواده‌ها ضمن توجه به سبک زندگی اسلامی در تربیت فرزندان، بایستی در صورت دارا بودن شرایط، فرزندان را به ازدواج و تشکیل خانواده تشویق کنند.

 

وی با بیان این‌که فراموشی ارزش‌های مورد تأکید سبک زندگی اسلامی جامعه را به انحطاط و مصرف‌گرایی سوق خواهد داد، افزود: سبک زندگی اسلامی درست مقابل سبک زندگی غربی قرار گرفته است، اگر در غرب مصرف‌گرایی و اسراف ارزش بوده، در اسلام مذموم است.

 

حجت الاسلام ولایی در بخش دیگری از سخنان خود مساوی بودن حقوق زن و مردم را ظلمی آشکار در حق زنان دانست و گفت: حفظ جایگاه زن و مرد در جامعه و خانواده از زیبایی های آموزه های دینی اسلام و زندگی مشترک است، غرب با تعبیر نادرست از تساوی حقوق جامعه را به تباهی سوق داده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: اگر می خواهیم در زندگی معنویت و نشاط جاری باشد، باید با فرهنگ فاطمی و زینبی زندگی کنیم تا بتوانیم جایگاه حقیقی خود را پیدا کنیم، از آفات زندگی مشترک، احساس بزرگی مسائل کوچک و احساس کوچکی بزرگ است، هرگونه افراط و تفریط در برخورد با مسائل اشتباه است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر در محور زندگی تعادل و اعتدال نباشد، هیچ کس در جایگاه خود قرار نمی گیرد و زندگی با بحران اخلاقی و تربیتی مواجه خواهد شد، باید با تأسی از آموزه های قرآنی، نبوی و اهل بیت با تزریق معنویت به زندگی مشترک از حیات معقول و متعالی برخوردار شویم./935/پ202/ب

ارسال نظرات