۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۵۷۴۷۴

سومین گردهمایی وکلای بسیجی باموضوع «وکالت از دیدگاه اسلام» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی وکلای بسیجی باموضوع «وکالت از دیدگاه اسلام»، باسخنرانی رحیم‎پورازغدی برگزار شد.
سومين گردهمايي وکلاي بسيجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین گردهمایی وکلای بسیجی صبح امروز پنج شنبه سوم اسفندماه باموضوع «وکالت از دیدگاه اسلام» و با سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی در سالن الغدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد.

در این مراسم رحیم پور ازغدی با اشاره به این‌که وکالت در فرهنگ غرب یک شغل، اما در اسلام یک مسأله الهی و وکیل به‌عنوان وصی عام رسول‌الله است گفت: در حقوق سکولار مسأله جنگ منافع وجود دارد یعنی در غرب برای فصل خصومت، پایین آوردن هزینه‌های زندگی اجتماعی و رضایت افراد یا آرام کردن آنها دادگاه تشکیل می‌شود و در فلسفه جدید حقوق، ریشه حقوق بشر زده شده است.

وی با بیان این‌که یکی از وظایف شرعی وکیل این است که اجازه ندهد قاضی زود تصمیم بگیرد ابراز داشت: در غرب به کسی وکیل می‌گویند که راه‌های فرار از قانون و عدالت را بشناسد یعنی درنظر آنها وکیلی که بتواند در چند پرونده متهمان را از زیر تیغ عدالت درآورد موفق است.

استاد رحیم پور همچنین بیان داشت: اصلاح فرد، تطهیر باطنی، بازدارندگی، حمایت از جامعه و مصلحت عمومی از مواردی است که در روایات به‌عنوان فلسفه مجازات به‌ آنها تصریح شده است.

همچنین حجت‌الاسلام محبی، رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در این مراسم با اشاره به این‌که بسیج در کارهای زمین‌مانده وارد می‌شود و در پیشبرد انقلاب اسلامی نقش دارد گفت:‌ ما طرح حلقه‌های صالحین که در پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود را در بسیج حقوقدانان به انجمن علمی تبدیل کردیم به طوری‌که در این انجمن با مشارکت حقوقدانان بسیجی به پژوهش درباره معضلات حقوقی پرداخته شود.

وی در ادامه این مطلب ابراز داشت: ما به‌دنبال بسترهای رسانه‌ای و مقرراتی برای اجرای این طرح هستیم و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هم استقبال وافری از آن کرده است.

لازم به ذکر است، در گردهمایی وکلای بسیجی که به‌همت کانون بسیج تخصصی وکلای قوه قضاییه با همکاری مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه برگزار شد، از تعدادی از وکلای بسیجی تقدیر و همچنین در این مراسم گروه تواشیح مشکات به اجرای سرود در مدح اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت پرداختند./956/پ202/ب

ارسال نظرات