۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۵۷۵۱۵

برگزاری مراسم گرامیداشت ولادت امام حسن عسکری در قنوات

خبرگزاری رسا - به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و همکاری هیئات مذهبی مراسم گرامیداشت ولادت باسعادت امام حسن عسکری(ع) در مساجد شهر و روستاهای تابعه این بخش برگزار شد.
امام حسن عسکري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت:همزمان با هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) مراسم جشن میلاد با سعادت آن امام همام بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شب ولادت آن حضرت در مساجد شهر و روستاهای تابعه بخش مرکزی برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مراسم ائمه جماعات مساجد و روحانیون مستقر روستاها در سخنانی به بیان شخصیت، جایگاه و نقش امام حسن عسکری(ع) به روایت از امامان پرداختند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات افزود: از دیگر برنامه‌های این مراسم پرفیض و معنوی مدیحه سرایی بود که توسط مداحان اجرا شد.
وی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) به دو علت بیش از امامان دیگر تحت مراقبت بود، یکی اینکه در زمان آن حضرت قدرت شیعیان به صورت قابل توجهی افزایش یافته بود و دیگر اینکه بر همگان روشن بود که مهدی موعود (عج) از نسل امام حسن عسکری (ع) خواهد بود، از این رو بر ایشان بسیار سخت گیری می‌کردند.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار در پایان با اشاره به تلاش‌های آن امام (ع) در ابعاد علمی و فرهنگی گفت: با وجود این‌که آن حضرت دوران زندگی خود را در محدویت و تحت مراقبت‌های شدید سپری می‌کرد، ولی در بعد علمی و فرهنگی گام‌های مؤثری برداشت./907/د102/پ
ارسال نظرات