۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۵۷۵۱۸
استاندار خوزستان:

اهدای کتاب به کتابخانه ها در بین مردم نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با انتقاد صریح از دریافت حق عضویت کتابخانه در مناطق محروم و روستاها، بر توسعه و گسترش کتابخانه و فرهنگ مطالعه در روستاها و حایشه های شهر تأکید کرد.
سيد جعفر حجازي ، استاندار خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان با دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور و دبیر شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به آمارها و ارقام در زمینه کتاب و کتاب خوانی استان خوزستان، اظهار داشت: براساس آمار کشوری استان خوزستان در زمینه مصوبات مربوط به کتاب و کتاب خوانی بیشترین گرایش را به سمت توسعه کتابخانه ها نسبت به استان دیگر داشته است.

عالی ترین مقام اجرایی در خوزستان با تأکید بر این که در توسعه فرهنگی کتاب خوانی در استان خوزستان توجهی به آن نشده است، ابراز داشت: استان خوزستان از نظر تبلیغات جهت توسعه کتاب خوانی رتبه دوم و در مباحث مالی و دریافت نیم درصد فرهنگی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

استاندار خوزستان با تأکید بر این که بیشترین اعضای کتابخانه های عمومی خوزستان دارای تحصیلات کارشناسی ارشد هستند، بیان داشت: استان خوزستان در زمینه جذب اعضا در کتابخانه های عمومی استان رتبه پنجم را کسب کرده است که باید همت مسؤولان امر جهت ارتقا اعضای کتابخانه ها بیشتر شود.

حجازی بر ضرورت توجه به همه بخش های مطالعه و کتاب خوانی و توسعه متوازن تأکید کرد و گفت: در بحث کمیت کتابخانه های عمومی استان دارای وضعیت مطلوبی هستند اما در زمینه کیفیت نیازمند تلاش بیشتر مسؤولان جهت ارتقای آن است.

عالی ترین نماینده دولت در خوزستان با اشاره به محدویت های موجود در زمینه مطالعه و کتاب خوانی و تعداد کتب کم، ابراز داشت: جهت رسیدن به نهضت مطالعه مفید که در راستای اهداف بلند و مهم رهبر معظم انقلاب است باید محدودیت در این زمینه ریشه کن شود و کتب در اختیار کتابخانه های استان را افزایش دهیم.

استاندار خوزستان مشارکت های مردمی در توسعه کتابخانه ها و ارتقای سرانه مطالعه را بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: اهدای کتاب به کتابخانه ها باید به صورت جدی تر در بین مردم نهادینه شود؛ چراکه بدون استفاده از ظرفیت های مردمی در زمینه کتاب خوانی و توجه به کتاب به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

حجازی با انتقاد صریح از دریافت حق عضویت کتابخانه در مناطق محروم و روستاها، بر توسعه و گسترش کتابخانه و فرهنگ مطالعه در روستاها و حاشیه های شهر تأکید کرد و گفت: باید حرکتی انجام شود که نه تنها دسترسی به کتاب و حضور افراد در کتابخانه های عمومی رایگان شود بلکه مسائل تشویقی جهت جذب اعضا و اقبال مردم جهت مطالعه و کتاب خوانی لحاظ شود.

عالی ترین نماینده دولت در خوزستان توجه به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را در راستای پیشرفت و توسعه علمی و فرهنگی استان ضروری دانست و گفت: اهمیت به موضوع کتاب و کتاب خوانی گام نهادن در مسیر حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و آرمان های باشکوه انقلاب اسلامی ایران است./9461/پ202/ب

ارسال نظرات