۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۵۷۵۲۹
حجت الاسلام نبویان:

مسؤولان ولایت مداری خود را در عمل ثابت کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که ولایت مداری افراد با عمل شان سنجیده می شود، گفت: جانب داری آقای هاشمی از فرزندان خود نشان می دهد که ادعای ولایت مداری ایشان شوخی بیش نیست و حرف ایشان با عمل شان تناسب ندارد.
حجت الاسلام نبويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پنج شنبه در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی، با تأکید بر این که ولایت مداری افراد باید در عمل ثابت شود و تنها با ادعا کسی طرفدار ولایت نخواهد شد، اظهار داشت: ادعای آقای هاشمی در ولایت مداری به شوخی شبیه است.


وی افزود: همسر ایشان پس از انتخابات 88 دستور به اغتشاش داد و فرزندانش نیز نقش فعالی در آن اغتشاشات داشتند؛ اگر ایشان واقعا حامی ولایت است حداقل باید عمل اینها را محکوم کند؛ آیت الله گیلانی دستور اعدام 2 پسر منافق خود را صادر کرد، آیت الله خزعلی و آیت الله جنتی نیز به همین شکل عمل کردند، پس چرا آقای هاشمی از فرزندان خود حمایت می کند؟


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سؤال که آیا احمدی نژاد با توجه به ماجرای خانه نشینی اش ولایت مدار است؟ گفت: این حرکت رییس جمهور هم مطابق با ولایت مداری نبود؛ طبیعی است که رؤسای قوای سه گانه نیز باید ادعای خود در ولایت مداری را با عمل اثبات کنند.


حجت الاسلام نبویان با اشاره به مطرح شدن بحث انتخابات آزاد از سوی آقای هاشمی، ابراز داشت: همواره انتخابات های ما آزادانه بوده است مهم ترین دلیل آن این که در زمان دولت خاتمی فردی مخالف آنها روی کار آمد و همچنین خود آقای خاتمی هم با شعارهایی مخالف دولت آقای هاشمی روی کار آمد؛ آنها با شعار مبارزه با کارگزاران روی کار آمدند و بعد هم کتاب عالی جناب سرخ پوش را نوشتند و همه قتل های زنجیره ای را به گردن هاشمی انداختند، اگر آزادی نبود این اتفاق ها نمی افتاد.


حرکت فتنه گران ضد آزادی و از روی گردن کلفتی بود
وی درباره توهم تقلب از سوی فتنه گران در انتخابات 88، گفت: یکی از نزدیکان آقای خاتمی می گفت ایشان بعد از انتخابات به آقای موسوی گفته بودند من 8 سال رییس جمهور این کشور بودم امکان تقلب در سیستم اجرایی انتخابات ما معنا ندارد؛ آقای موسوی در 40هزار حوزه انتخابی نماینده داشت اگر در هر ساعتی هم یک مورد تقلب گزارش می دادند در طول 12 ساعت انتخابات حداقل حدود 480 هزار سند برای تقلب بوجود می آمد پس چرا ایشان حتی یک سند ارائه نداد؟


این استاد حوزه و دانشگاه عملکرد فتنه گران را ضد آزادی خواند و تصریح کرد: اگر بنا باشد هرکس که رأی نیاورد بگوید تقلب شده و با گردن کلفتی بخواهد کشور را به هم بریزد آزادی دیگران تحت الشعاع قرار می گیرد؛ اینها آزادی نیست هرج و مرج است.


عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ماجرای یک شنبه سیاه مجلس، گفت: این اتفاق مصداق سوء استفاده از آزادی بود؛ هدف از این عملکرد چه بود آیا واقعا به مصالح نظام دست پیدا کردیم؟ آیا مشکلات مردم حل شد؟


با پیروی از اندیشمندان دست چندم غرب دانشگاه های ما اسلامی نمی شود
حجت الاسلام نبویان یکی دیگر از نمونه های سوء استفاده از آزادی را اظهار نظرهای برخی از اساتید دانشگاه بر ضد نظام و اسلام، دانست و ابراز داشت: این افراد اگر واقعا حرفی برای گفتن دارند بیایند در مناظره ای علنی شرکت کنند تا دانشجویان نیز به حقیقت پی ببرند، اینها همیشه از مناظره طفره می روند؛ متأسفانه اندیشمندان دست چندم غرب محبوب کسانی شده اند که سوادشان می لنگد، با این افراد دانشگاه های ما اسلامی نمی شود.


وی ادامه داد: ما که از قرآن، فرمایشات پیامبر(ص) و امامان(ع) سخن می گوییم از نظر این افراد متهم به دیکتاتوری هستیم اما هرکس از کوپر و سایر روشن فکران غربی سخن بگوید روشن فکر است.


نماینده مردم تهران اختلاط دختران و پسران در دانشگاه ها را کاری غیر منطقی دانست و گفت: طرفداران اختلاط تا کنون یک استدلال منطقی برای این موضوع نیاورده اند؛ اگر هدف علم آموزی است دانشجویان بدون اختلاط بیشتر متمرکز در درس خواهند بود، برخی مسؤولان هم نبود امکانات برای جداسازی را بهانه می کنند که این حرف درست نیست.


عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که اختلاط زن و مرد در مراکز اداری بر اساس نظریات لیبرالیسم است و جامعه را از هم می پاشد، اظهار کرد: آنها قائل به فرد گرایی هستند و می گویند زن و مرد هرکدام باید جداگانه کار کنند تا استقلال اقتصادی داشته باشند، این موجب می شود که وقتی به خانه می رسند از خستگی نتوانند ابراز احساسات کنند و کم کم به همکاران خود متمایل می شود و بیان خانوداده سست می شود؛ به همین دلیل است که آمار طلاق بالا رفته است.


مسأله سوریه ثابت کرد ایران بزرگ ترین قدرت منطقه است
استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سؤال که اگر مبانی غربی نادرست است چرا ما سرافکنده و کشورهای مقلد آنها مانند ترکیه فرا منطقه ای هستند؟ گفت: این ادعای آنها است که سعی دارند با تبلیغات گسترده در کشورهای اسلامی این فرهنگ را ترویج کنند؛ مسأله سوریه نشان داد که هیچ کدام از این کشورها قدرت و نفوذ ایران را در منطقه ندارد.


حجت الاسلام نبویان اضافه کرد: ترکیه، عربستان، اردن و قطر همه از شورشیان حمایت می کردند و 100 هزار اسلحه و موشک به دست آنها رساندند اما ایران و حزب الله با پشتیبانی از سوریه موفق شدند نقشه های آنها را خنثی کنند؛ در عراق نیز آمریکا و سایر کشور ها تلاش کردند نوری مالکی رییس جمهور نشود اما تنها با حمایت کشور ما ایشان رأی آورد.


وی با اشاره به منزوی شدن اسرائیل در منطقه، گفت: آنها با این ادعا که می خواهند از نیل تا فرات را بگیرند آمدند اما امروز ایران و نیروهای حزب الله کاری کردند که آنها فقط به دور خود دیوار می کشند؛ سخنگوی دولت اسرائیل گفته بود بانکی مون نباید به ایران برود اما نفوذ و قدرت ایران باعث شد وی نه تنها به کشور ما سفر کند بلکه از رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان رهبر مسلمان های منطقه وقت ملاقات خواسته بود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اعتراف اوباما در مورد قدرت ایران اشاره کرد و ابراز داشت: رییس جمهور آمریکا خطاب به رهبر معظم انقلاب گفته شما باید با استفاده از قدرت منطقه ای و فرا منطقه ای خود برای حل مشکلات ما را کمک کنید.


تحریم ها موجب پیشرفت کشور ما شده است
استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که این قدرت نفوذ در سایه تحریم ها به دست آمده است، گفت: آنها همواره تحریم های خود را تشدید کرده اند تنها به جرم این که ما نمی خواهیم زیر بار ذلت و زور برویم؛ حدود 10 ماه است که همه بانک های دنیا بانک مرکزی ما را تحریم کرده اند و آمریکا اجازه نمی دهد حتی یک دلار رد و بدل شود.


حجت الاسلام نبویان با اشاره به دستاوردهای کشور ما در بخش های آموزشی، پزشکی و سلول های بنیادین، افزود: کشورهای دیگر منطقه از جمله عربستان، کویت، امارات که با آمریکایی ها دوست هستند کدام یک به چنین فناوری ها و تکنولوژی ها دست پیدا کرده اند؟


قدرت ما جرأت حمله نظامی را از آمریکا گرفته است
وی پیشرفت نظامی کشورما را نسبت به زمان جنگ بسیار چشم گیر خواند و گفت: در زمان جنگ گردان های ما چند آرپیجی بیشتر نداشتند اما امروز در صنعت هواپیمای بدون سرنشین در رتبه سوم جهان هستیم و در صنعت موشکی هم توانسته ایم به موشک های قاره پیما دست یابیم؛ به همین دلیل است که آمریکا جرأت ندارد به ما حمله نظامی کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا رییس جمهور در بحث ساده زیستی تغییر رویه داده و خانواده اش را در سفر به آمریکا همراه خود برده است، اظهار داشت: احمدی نژاد رویه اش در استفاده از بیت المال تغییر نکرده و حقوقی هم بابت پست ریاست جمهوری دریافت نمی کند و حتی مکالمات تلفنی شخصی خود را نیز محاسبه کرده و می پردازد.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: توجیه ایشان برای این کار این است که هواپیمای رؤسای جمهور همواره اختصاصی بوده و جای خالی زیادی دارد همچنین محل اسکانی که به اینها می دهند به لحاظ امنیتی باید سه طبقه خالی مختص به هر کشور باشد بنابراین همراهی خانواده ایشان هزینه چندانی نداشته است؛ با همه این توضیحات بنده این کار را درست نمی دانم.


اختلافات مسؤولان زمینه سوء استفاده اقتصادی را برای عده ای فراهم کرد
حجت الاسلام نبویان پیرامون علت گرانی های اخیر گفت: تحریم، بی تدبیری دولت، فعالیت های سوء استفاده گران و اختلاف مسؤولان ریشه این گرانی ها است؛ یکی از کسانی که در ناهنجاری های ارزی اخیر دستگیر شد گردش مالی ماهانه اش حدود 13 هزار میلیارد بود، وقتی که مسؤولان گرم اختلافات خود باشند یک عده ای هم از این فرصت سوء استفاده می کنند و بدون در نظر داشتن مردم جیب خود را پُر می کنند.


وی در تعریف آزادی، بیان داشت: آزادی از جمله مفاهیم فلسفی است که باید در مقایسه با معیارهای دیگر سنجیده شود؛ یعنی در تعریف آزادی باید سه قید در نظر گرفته شود اینکه آزادی از چه چیزی؟ در چه چیزی؟ و برای چه چیزی؟ آزادی یعنی رفع موانعی که انسان را از رسیدن به هدفش باز می دارد؛ بنابراین باید ابتدا هدف فرد مشخص شود تا آزادی را در آن چارچوب معنا کنیم.


اسلام تنها مکتب عقلانی است
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مبانی لیبرالیسمی حاکم بر دنیای مدرن، گفت: بر اساس تفکر آنها انسان یک حیوان ابزار ساز است که برای رسیدن به اهدافی همچون شهوت، شکم و احساسات تلاش می کند؛ به عبارت دیگر در این تعریف انسان در هدف با حیوانات مشترک است؛ طبیعی است که بر اساس این تفکر قرآن، حجاب و سایر ارزش های اسلامی خلاف آزادی است.


منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تنها مکتب اسلام را عقلانی دانست و ابراز داشت: انبیاء آمده اند بگویند شما انسان هستید و با حیوانات تفاوت زیادی دارید؛ در اسلام هدف تکامل انسان برای رسیدن به قرب الهی است، در این دیدگاه هرچیزی که مانع رسیدن به انسان به این هدف شود مخالف آزادی است بنابراین بی حجابی، سایر گناهان و ماهواره ها همه آزادی ستیز هستند.


حجت الاسلام نبویان با تأکید بر این که اسلام پیشرفت و دستیابی به تکنولوژی را نفی نمی کند، گفت: اسلام این مسائل را ابزاری می داند که انسان برای رسیدن به هدفش نیاز به آن دارد بنابراین حل مشکلات اقتصادی، پیشرفت علمی بسیار ضرورت داند اما برخلاف نظر لیبرالیسم اینها هدف زندگی انسان نیستند./928/پ201/ج

ارسال نظرات