۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۵۷۵۵۲

تشریح بایدها و نبایدهای حج ابراهیمی در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در همایش توجیهی آموزشی دانشجویان عمره گزار باید ها و نباید های حج ابراهیمی را برای دانشجویان عمره گزار تشریح و تبیین کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، روز در همایش توجیهی آموزشی دانشجویان عمره گزار دانشگاه های استان خوزستان که سوم اسفند در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان این که برگزاری عمره های دانشجویی حرکتی ارزنده و مفید در دانشگاه ها است، ابراز داشت: عمره دانشجویی فرصت ارزشمندی است که نصیب دانشجویان خوزستانی شده که باید تلاش کنند از این فرصت به شکلی ویژه و ممتاز بهره ببرند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که اجرای درست و صحیح مناسک حج بسیار مهم است، اظهار داشت: دانشجویانی که به سرزمین وحی سفر می کنند باید در نظر داشته باشند که اعمال و مناسک حج را باید به درستی انجام دهند و اشکال و اشتباهی در مناسک آنها بوجود نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده تأکید کرد: انجام درست و صحیح مناسک حج، مطالعه تاریخ اسلام و مشاهده اماکن تاریخی و مذهبی موجود در مکه و مدینه از مهم ترین مواردی است که دانشجویان عمره گزار باید به آنها توجه داشته باشند.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که هنگام محرم شدن زائر بیت الله الحرام در مسجد شجره انجام 24 عمل بر او حرام می شود، اظهار داشت: اعمال عمره مفرده باید با دقت هر چه بیشتر انجام شود تا 24 عملی که حرام هستند مجددا بر عمره گزاران حلال شوند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با تأکید بر این که دقت، نقطه اعتدال میان وسواس و بی احتیاطی است، اظهار داشت: شرط قبولی حج ابراهیمی انجام درست و صحیح مناسک حج است.

امام جمعه موقت اهواز به اعمال مهم حج ابراهیمی اشاره و تصریح کرد: احرام از میقات، طواف خانه خدا، نماز طواف، سعی صفا و مروه، تقصیر و طواف نساء هفت اعمال مهم در سفر 12 روزه برای عمره گزاران حج ابراهیمی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان این که پنج مکان جهت میقات وجود دارد، ابراز داشت: معمولا زائران در مسجد شجره محرم می شوند که دلیل آن محرم شدن شخص حضرت رسول اکرم(ص) در این مسجد مبارک است که قطعا برای عمره گزاران دارای حال و هوای خاصی است.

استاد حوزه و دانشگاه بخش پایانی سخنانش را به تبیین واجبات احرام و تخریب اماکن مقدس مکه و مدینه از وهابی ها پرداخت و گفت: پوشیدن لباس احرام، نیت و گفتن لبیک از واجبات احرام هستند که عمره گزاران زمانی که محرم می شوند حتما باید این سه عمل را انجام دهند و اگر کسی این اعمال را انجام ندهد محرم شدن او با اشکال روبه رو خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از اماکن مقدس و تاریخی از سوی وهابی ها تخریب شده اند ولی عمره گزاران به ویژه دانشجویان باید با مطالعه دقیق تاریخ اسلام این اماکن را جستجو و با آنها آشنایی کامل پیدا کنند./9461/پ202/س

 

ارسال نظرات