۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۵۷۵۶۴

نشست تحلیل و تبیین کتاب شرح اسم در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تبیین و تحلیل کتاب «شرح اسم»، شامل زندگینامه رهبر معظم انقلاب با حضور نویسنده این اثر در مشهد برگزار شد.
شرح اسم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کتاب «شرح اسم»، شامل زندگینامه رهبر معظم انقلاب، با حضور هدایت الله بهبودی، نویسنده کتاب و جمعی از اهل ادب، شب گذشته در محل بیت و حسینیه آیت الله خامنه ای مشهد نقد و بررسی شد.

 

بهبودی در این نشست اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤال یکی از خوانندگان کتاب، مبنی بر این که برخی مطالب متناسب شأن شما نیست، فرمودند: «تاریخ یعنی همین».

 

وی با بیان این که بخشی از کتاب که در خصوص حضور رهبری در جبهه های جنگ تحمیلی است، به صورت مستند در حال تدوین است، گفت: این کتاب بدون اجازه نگاشته و منتشر شد(چرا که اگر اجازه می گرفتم احتمال زیاد نمی توانستم آن را منتشر کنم) و به همین خاطر ابتدا جلوی توزیع کتاب در نمایشگاه کتاب گرفته شد اما پس از رایزنی ها این مشکل رفع شد.

 

نویسنده «شرح اسم» در خصوص شیوه نگارش کتاب تصریح کرد: متدهای مرسوم تاریخ نگاری، ضوابطی دارند که هر کس بخواهد در این عرصه گام نهد باید آن را رعایت کند در غیر این صورت اثر وی از نظر آکادمیک پذیرفته نخواهد بود. در این مورد که آیا روش بنده در کتاب با روش مرسوم تاریخ نگاری همخوانی دارد یا خیر، باید بگویم روشی که از وقتی وارد کار تاریخ شدم تاکنون، رعایت کرده ام، درست نویسی همراه با خوب نویسی است چرا که معتقدم درست نویسی، ترجمه ای از تاریخ و خوب نویسی، ترجمه ای از ادبیات است و میان این دو هیچ تعارضی وجود ندارد بنابراین هر دو می توانند در کنار هم در یک اثر لحاظ شوند.

 

بهبودی افزود: از همین رو است که برخی مخاطبان می گویند اثر شما، اثری ادبی و رمان است. همه تلاشم این بوده که چینش مطالب را به نحوی انجام دهم تا بتوانم مخاطب را در حجم 750 صفحه ای، با خود همراه کنم.

 

وی یادآور شد: در سایه مجاهدت ها و مبارزات رهبر معظم انقلاب است که ما امروز به نقد و تحلیل چنین کتاب هایی می نشینیم.

 

گفتنی است کتاب «شرح اسم» حاوی زندگینامه مستند رهبر معظم انقلاب از بدو تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی است که به  همت مؤسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی منتشر شده و در 14 مرداد 1391 رسما رونمایی شد.
 
 
این کتاب 766 صفحه ای همچنین مشتمل بر 80 عکس تاریخی (که تعدادی از آن ها برای نخستین بار منتشر شده است)،  دهها سند از ساواک، شهربانی و دادرسی ارتش شاهنشاهی درباره دوران مبارزه و تبعید آیت الله سید علی خامنه ای است که ناگفته های فراوان تاریخی را تقدیم علاقه مندان کرده است./930/پ203/ب
ارسال نظرات