۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۵۷۵۷۱
آیت الله امامی کاشانی:

اطاعت از ولایت تکلیف شرعی است /روش و منش آیت الله خوشوقت سرمشق جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران از رهبر معظم انقلاب به سبب سخنرانی پرصلابت و راهگشا در شنبه گذشته تشکر کرد و اطاعت از فرامین ایشان را وظیفه شرعی و نشانه اهمیت ولایت دانست و گفت: ملت ایران مطیع اوامر رهبر هستند.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تشکر از رهبر معظم انقلاب به سبب سخنرانی پرصلابت و راهگشا در شنبه گذشته، ابراز امیدواری کرد که خدای متعال سایه ولایت را همواره بر نظام جمهوری اسلامی ایران مستدام بدارد.

 

وی سخنان راهگشای رهبر معظم انقلاب و اطاعت از فرامین ایشان را نشانه اهمیت ولایت دانست و افزود: البته در همه دنیا چنین است که یک نفر باید باشد که حرف آخر را بگوید ولیکن در نظام اسلامی، تنها اطاعت سیاسی و حکومتی مطرح نیست بلکه اطاعت کردن وظیفه شرعی است و ملت ایران مطیع اوامر رهبر هستند.

 

حضور ملت ایران در همه عرصه‌ها دشمنان را مأیوس می‌کند

 

امام جمعه موقت تهران همچنین از ملت بزرگ ایران به سبب برگزاری باشکوه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، تشکر کرد و گفت: به فرمایش رهبر عزیزمان، هرچقدر هم از ملت ایران تشکر شود باز هم کم است، آنان اینگونه پس از 34 سال با آن همه گرفتاری‌ها، کشتارها، فشارها و تحریم‌ها در صحنه هستند و این لطف خداوند متعال است.

 

وی با بیان اینکه حضور پرشور ملت ایران در همه عرصه‌ها نشانه‌ بصیرت و رشد آنان است و این رشد محبوب خدا بوده و حتما خدای متعال فضل و رحمتش را شامل چنین مردمی می‌کند، تصریح کرد: مردمی که برای اسلام، اعلای کلمه توحید و اعلای کلمه حق اینگونه فداکاری می‌کنند، جز لطف خداوند متعال نیست.

 

آیت‌الله امامی کاشانی، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی ملت را خواسته پیامبر اکرم‌(ص) دانست و با بیان اینکه بدون شک لطف پروردگار شامل چنین مردمی خواهد شد، گفت: حضور مردم در صحنه و رشد ملت ایران که از خود نشان می‌دهد، می‌تواند دشمن را مأیوس کند و همه نقشه‌های دشمن را بر باد دهد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: دشمن برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران، نقشه‌های بسیاری می‌کشد و در عین حال با حضور ملت همه این نقشه‌ها بر باد می‌شود و این حضور ملت ایران در دنیا بیداری ایجاد کرده است.

 

تزویرها و تبلیغات دروغین دشمن رو به نابودی است

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قیام ملت بحرین و جنایت‌های آل خلیفه اشاره کرد و با اشاره به بی‌تفاوتی مدعیان حقوق بشر در این زمینه، گفت: قیام ملت بحرین که روزی به نتیجه خواهد رسید، نشان می‌دهد که تزویرها و تبلیغات دروغین دشمن که خود را انسان‌های آزادی خواه معرفی کرده و اینگونه جنایت می‌کنند رو به غروب و نابودی است.

 

آیت‌الله امامی کاشانی حضور و مباشرت محافل بین‌المللی مدعی حقوق بشر در حمله تروریستی اخیر در پاکستان، کشتار مسلمانان در عراق، سوریه و نقاط مختلف جهان اسلام را محکوم و ابراز کرد: آنان خود شخصا در این فجایع مباشرت می‌کنند و وارد این جنایات می‌شوند و این وضع جهان را به بن‌بست رسانده است.

 

وی با بیان اینکه همه محافل بین‌المللی دروغ می‌گویند و نه تنها باید بگوییم شورای امنیت و سازمان ملل مرده است، مرگ ضرر و نفعی ندارد اما این وضعی که دنیا دارد عجیب است، گفت: ای مهدی آخرالزمان‌(عج) و ای حجت خدا و آیت عظمای پروردگار، اکنون همان زمانی است که امام صادق‌(ع) فرمود «وقتی ملت روی زمین مأیوس شده و ناله همه بلند شود و بگویند مهدی بیا، مهدی بیا»؛ فریادها بلند و اشک‌ها جاری است.

 

روش و منش آیت‌الله خوشوقت سرمشق طلاب جوان

 

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود رحلت عالم ربانی آیت‌الله شیخ عزیز الله خوشوقت را تسلیت گفت و ابراز کرد: آیت‌الله خوشوقت در جلسات دعا، توسل، اخلاق و درس و بحث مدرسه حجتیه حضور مداوم داشت؛ از همان زمان یک طلبه وارسته و پاکیزه‌ بود و روش و منش ایشان همان زمان هم برای طلاب جوان سرمشق بود. /920/پ201/ج

ارسال نظرات