۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۷۵۸۳
امام جمعه نکا:

مذاکره با آمریکا اسلامیت نظام را به خطر می اندازد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با بیان این که آمریکا با اعلام آمادگی مذاکره با ایران به دنبال اضمحلال و در هم شکستن نظام اسلامی است، گفت: ملت ایران هیچ گاه مذاکره ای که اسلامیت نظام را به خطر بیندازد را قبول ندارد و بر روی میز مذاکره با آمریکا نمی نشیند.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: آمریکا در هر شرایط و هر مکان و زمانی به فکر منفعت خود و در هم شکستن قدرت کشورهای دیگر است.

 

وی با بیان این که آمریکا اکنون با سر دادن شعار مذاکره با ایران نیز از مواضع خود عقب نشینی نکرده و همچنان با اسلحه آماده به طرف ما، فریاد مذاکره سر می دهد، بیان داشت: ملت ایران هیچ گاه چنین مذاکره ای که اسلامیت ما را به خطر بیندازد را قبول ندارد و بر روی میز مذاکره با آمریکا نمی نشیند.

 

خطیب جمعه نکا یادآور شد: آمریکا با این ترفند می خواهد اراده خود را بر ملت ایران تحمیل کند که مردم آگاه ما هیچ گاه چنین خفت و خواری را قبول ندارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه با اشاره به ادامه مذاکره هسته ای ایران با سران 1+5 در قزاقستان، گفت: این دور از مذاکرات که در هفته جاری اتفاق می افتد در واقع در جهت افزایش قدرت هسته ای ایران است چرا که ایران مراحل اولیه قدرت هسته ای را پشت سر گذاشته  و در سوخت هسته ای به سمت بالا در حرکت است.

 

وی همچنین به سالروز بزرگداشت خواجه نصیر طوسی اشاره کرد و گفت: وی دانشمند بزرگ و فیلسوف و ریاضی دان و منجم است رصدخانه و کتابخانه بزرگ مراغه از برکت وجود و علوم وی است.

 

امام جمعه نکا، هندسه و ریاضیات را از علوم پایه دانست و خاطرنشان کرد: مهندسان باید کار و عمل خود را جدی بگیرند و در جهت رفاه عمومی جامعه با ساخت و ساز مناسب، فنی، اصولی و علمی گام بردارند.

 

وی اضافه کرد: بخشی از تصادف ها و حوادث از نابسامانی جاده ها است و مهندسان وظایف سنگینی بر عهده دارند که کوتاهی در وظایف خسارات جبران ناپذیری بر جامعه وارد می کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به آغاز پذیرش در حوزه های علمیه گفت: فرزندان و نخبگان خود را به سمت حوزه های علمیه سوق دهید تا نخبگان دینی برای دین و اسلام تربیت شوند.

 

وی افزود: تربیت شدگان علوم دینی و علما و طلاب از مهم ترین اقشار جامعه هستند که  باید از هم اکنون فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید تا سربازان و کادر رسمی برای امام زمان(عج) تربیت کنید.

 

امام جمعه نکا در ادامه با اعلام نگرانی از وضعیت  اقتصادی در جامعه و گرانی بازار تصریح کرد: نابسامانی قیمت ها در جامعه باید سر و سامان داده شود و حق و حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.

 

وی اظهار کرد: قسمتی از گرانی ها و تورم بازار از جنگ اقتصادی، خارج و تحریم های دشمن است اما باید قبول داشته باشیم که بخشی از آن نیز برای مسائل داخلی و عدم توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

 

امام جمعه نکا با گرامیداشت روز امور تربیتی یادآور شد: مربیان سربازان انقلاب در مدارس هستند و باید در جهت تربیت نیروهای متعهد انقلابی و اسلامی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: امور تربیتی دارای جایگاه ویژه ای در جامعه است که باید در اولویت آموزش باشد چرا که تا فرزندان ما تربیت درست اسلامی، دینی و انسانی نداشته باشند آموزش فایده ندارد.

 

وی اضافه کرد: مدیریتی در عرصه آموزش و پرورش، دانشگاه و جامعه موفق است که امور تربیتی جدی گرفته شده و اولویت بر آموزش باشد.

 

امام جمعه نکا با سفارش بر تقوای الهی اظهار داشت: آنچه موجب سعادت و سلامت همه جانبه ما می شود تقوای الهی و خضوع و خشوع در برابر خالق یکتا است که باید در اولویت همه برنامه های ما برای رسیدن به سعادت باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: دین برنامه زندگی و نسخه سلامت روحی و روانی ما است که باید در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به دستورات آن عمل شود./950/پ201/ب

ارسال نظرات