۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۵۷۵۸۵
امام جمعه زنجان:

آمریکا به دنبال وادار کردن ایران به مذاکره است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: اگر امروز بار دیگر شاهد طرح پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا هستیم باید علت آن را جستجو کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره به طرح مسأله مذاکره از سوی آمریکا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر ماضع روشن، صریح و قاطعانه نظام اسلامی ایران در این خصوص را بیان فرمودند.

 

وی با بیان این‌که سخنان مهم رهبر انقلاب گره‌گشای مسائل و ابهامات به وجود آمده برای افکار عمومی است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی، ادعای تعهد به گسترش دموکراسی در دنیا را یکی از حرف‌های خلاف واقع مقامات آمریکایی دانستند و به صراحت فرمودند که آمریکا از یک طرف ادعای دموکراسی دارد اما از طرف دیگر در حال مقابله با ایرانی هستند که دارای واضح ترین مردم سالاری ها در منطقه است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که طرح مذاکره از سوی آمریکا با هدف عوام‌فریبی و راه اندازی فتنه‌ای دیگر در کشور است، گفت: رهبر انقلاب غرض اصلی دولتمردان آمریکا از طرح پیشنهاد مذاکره را تبلیغ و هیاهو درباره تسلیم شدن ملت و نظام ایران عنوان کردند، در حقیقت آمریکا می خواهد این‌گونه نشان دهند که ایران با همه ایستادگی، عاقبت پای میز مذاکره و مصالحه آمد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: سران آمریکا با مطرح کردن موضوع مذاکره با ایران درصدد اضمحلال و درهم شکستن نظام اسلامی است، استکبار جهانی در اقصی نقاط جهان به دنبال کسب منافع و گسترش فعالیت های خود است، اگر امروز بار دیگر شاهد طرح پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا هستیم باید علت آن را جستجو کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که عامل اصلی حوادث فتنه 88 از آمریکا و رژیم صهیونیستی نشأت گرفته بود، تصریح کرد: آمریکا امروز با چه رویی به دنبال مذاکره با ایران است، امروز که نظام اسلامی ایران به الگویی بی بدیل برای کشورهای مسلمان تبدیل شده است، آمریکا به دنبال وادار کردن ایران به مذاکره و کنترل خیزش ملت های مسلمان منطقه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر توجه و تعمق در سخنان مهم و حساس رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم تبریز اظهار داشت: برخی افراد سر سپرده در داخل کشور بدون توجه به رهنمودهای رهبری بر موضوع مذاکره با آمریکا پافشاری می کنند، البته منافع و جناحی خود را در این مسأله می دانند، غافل از این که مبنای تصمیم گیری ها رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که ملت ایران هیچگاه جنایات و توطئه‌های خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی را فراموش نخواهند کرد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در 34 سال گذشته هیچگاه در مسأله براندازی انقلاب اسلامی غافل نبوده‌اند و همواره به دنبال روزنه ای برای نفوذ در جریان های داخلی و فتنه‌انگیزی هستند.

 

وی با تأکید بر این‌که هیچ تغییر رفتاری در دولتمردان آمریکا در برابر ایران اسلامی مشاهده نشده است، گفت: آمریکا ابتدا باید حسن نیت خود را ثابت کند، تحریم ها را بردارد، گذشته را جبران و در قبال آنها از ملت ایران عذرخواهی کند، سپس با طرح مسأله مذاکره منتظر پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران باشد.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روزهای پایانی سال، بر کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار تأکید کرد و گفت: در آستانه سال نو انتظار داریم بازاریان با انصاف برخورد کنند و دولت در تهیه نیازمند‌های ضروری مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکند./9351/پ201/س

 

ارسال نظرات