۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۵۷۶۵۵

پذیرش طلبه در چهار مدرسه علمیه خواهران استان زنجان

خبرگزرای رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران زنجان از آغاز پذیرش طلبه در چهار مدرسه علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۶۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران استان زنجان تحصیل می کنند.
حوزه علميه خواهران

حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به آغاز نام‌نویسی از علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه خواهران سراسر کشور اظهار داشت: هم اکنون در استان زنجان چهار مدرسه علمیه خواهران در سطح کارشناسی و یک مدرسه علمیه در سطح کارشناسی ارشد فعالیت می کند.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر 600 طلبه خواهر در 5 مدرسه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: این مدارس در شهرهای زنجان، ابهر، هیدج، قیدار و خدابنده فعالیت دارند که حدود 250 طلبه از این حوزه های علمیه در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران زنجان از آغاز پذیرش طلبه در مدارس علمیه خواهران این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: عموم علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی حوزه علمیه خواهران و ورود به سامانه نام‌نویسی الکترونیکی برای پذیرش در حوزه مدارک لازم را ارائه کنند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که امسال برای اولین بار آزمون ورودی حوزه های علمیه برای مقطع کارشناسی حذف شده است، گفت: این امر در راستای تسهیل ورود علاقه مندان به حوزه های علمیه صورت گرفته است، بدین صورت که اولویت تحصیل با افرادی خواهد بود که معدل دیپلم آنان بالاتر بوده و در مصاحبه حضوری موفق باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران در اولویت کاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران زنجان قرار دارد، گفت: با گسترش مدارس سطح دو به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در سطح سه نیز هستیم، هم اکنون 80 طلبه در مقطع کارشناسی ارشد حوزه علمیه خواهران زنجان تحصیل می کنند./9351/پ202/ب

ارسال نظرات