۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۵۷۶۷۵
آیت الله ممدوحی:

آیت الله خوشوقت علم را با عمل توأم کرده بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم آیت الله خوشوقت علم و عمل را به صورت توأم داشت، گفت: ایشان به گردن اسلام حق بسیاری دارد.
آيت الله حسن ممدوحي

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا، در تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله خوشوقت، اظهار داشت: ایشان در تمام شؤون مختلف اسلام هرچه را که آموخته بود عمل کرد و از جمله علمایی بود که علم و عمل را توأم داشت.


وی به جایگاه رفیع علمی و عرفانی آیت الله خوشوقت اشاره کرد و گفت: ایشان در میان علمای برجسته از امتیازات فوق العاده ای برخوردار بودند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله خوشوقت را شخصیتی با اراده راسخ در تصمیم ها توصیف کرد و افزود: شب زنده داری ها و تهجد از نقاط برجسته شخصیتی ایشان بود.


آیت الله ممدوحی گفت: اسلام به گردن ایشان حق بزرگی داشت چرا که از معارف ناب اسلامی بهره های فراوانی برده بود و همچنین ایشان نیز نسبت به اسلام حق داشت زیرا خدمات فراوانی ارائه و در راه تبلیغ دین مردم بسیاری را تربیت کرد.


وی مرحوم آیت الله خوشوقت را مصداق بارز «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسد‌ّها شیء» دانست و ابراز داشت: اگر عالمی از دنیا برود در اسلام روزنه ای پدیدار می شود که هیچ چیز نمی تواند آن را پر کند./928/ت302/ج

ارسال نظرات