۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۵۷۷۱۴
امام جمعه زنجان:

علم بدون تعهد بلای جان بشریت شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر توجه به نقش تربیتی روحانیت در مدارس تأکید کرد و گفت: حضور روحانیان در مدارس نباید تنها به برگزاری نماز جماعت ختم شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع مربیان پرورشی مدارس زنجان، با اشاره به تأکید آموزه های دین مبین اسلام مبنی بر توجه به اصول تربیتی و تهذیبی اظهار داشت: تعلیم اگر در کنار تربیت صحیح و مورد تأیید اسلام باشد، به یقین مفید به حال فرد، جامعه و نظام خواهد بود.

 

وی کسب مدارج علمی بدون توجه به معارف معنوی و اخلاقی را آفت‌زا دانست و خاطرنشان کرد: غرب امروز تاوان دانش‌افزایی بی اخلاق خود را می دهد، درست است که تکنولوژی و علم در غرب پیشرفت کرده اما همین علوم جدید به دلیل عدم توجه به تعهدات اخلاقی بلای جان بشریت شده است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که تربیت انسان برای درک انسانیت و حقیقت عبودیت هدف خلقت نظام هستی است، تصریح کرد: انسان در همه حال نیازمند تعلیم و تربیت است، تربیت نباید تنها در مقطع خاصی از سن بشر خلاصه شود، بنیان خانواده نخستین فرصت تربیتی را در انسان به وجود می آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: در کنار خانواده، محیط مدرسه نیز نقش بسیاری در تربیت فرزندان دارد، گاه تأثیرپذیری تربیتی دانش آموزان در محیط مدرسه بیش از محیط خانواده است که اگر معلمان پرورشی شأن، جایگاه و نقش مهم خود را بشناسند، در تربیت نسلی پویا و متعهد بسیار اثرگذار خواهند بود.

 

وی بر ضرورت تربیت دانش‌آموزان بر اساس تعالیم دین اسلام تأکید کرد و گفت: تشکیل نظام امور تربیتی در آموزش و پرورش به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بوده است، از این رو انتظار می رود دبیران پرورشی در تربیت دینی، تقویت اراده و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان خالصانه وارد عرصه شوند.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به فعالیت کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سطح استان ها گفت: حضور روحانیان در مدارس نباید تنها به برگزاری نماز جماعت ختم شود، می توان از ظرفیت تربیتی روحانیت در مسائل آموزشی مدارس نیز بهره مند شد.

 

فعالیت تبلیغی 390 روحانی در 755 مدرسه شهر زنجان

 

احمد مجتهدی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این دیدار به ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های تربیتی این معاونت پرداخت و از برگزاری نماز جماعت با حضور روحانی در 70 درصد مدارس این استان خبر داد و گفت: هم اکنون 390 روحانی در 755 مدرسه شهر زنجان نماز جماعت اقامه می کنند.

 

وی با اشاره به این‌که دو هزار مبلغ دینی برای گسترش و نهادینه کردن معارف دینی به مدارس مختلف این استان اعزام شده اند، افزود: 39 هیات مذهبی، دو مدرسه امین، 170 مدرسه قرآنی نیز در ترویج فرهنگ دینی فعالیت می کنند که امسال در طرح ملی حفظ قرآن کریم 46 هزار دانش آموز و فرهنگی داوطلبانه نام‌نویسی کرده‌اند./9351/پ203/ج

 

ارسال نظرات