۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۵۷۷۳۳

اذعان بی بی سی به رشد بدهی های دولت انگلیس

خبرگزاری رسا _ وضعیت اسفبار اوضاع اقتصادی انگلیس سبب کاهش رتبه اعتباری این کشور شده است.
بي بي سي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری اعلام کرد: یک موسسه بین المللی اعتبار سنجی، رتبه اعتباری انگلیس را برای اولین بار بعد از 35 سال کاهش داده است.

موسسه اعتبار سنجی مودیز، رتبه اعتباری انگلیس را به دلیل رشد بدهی ها و چشم انداز ضعیف اقتصادی این کشور، کاهش داده است. این موسسه در ضمن اعلام نموده است که ضعف فعالیت های اقتصادی و عدم تلاش دولت انگلیس برای پرداخت بدهی ها، اوضاع این کشور را بدتر خواهد کرد.


پیش از این نیز موسسات مالی دیگری همچون موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز، و موسسه اعتبار سنجی فیچ، رتبه اعتباری انگلیس را کاهش داده بودند.


کاهش رتبه اعتباری انگلیس از جانب موسسه‎های فوق الذکر  در حالی صورت گرفته که لندن در صدد است برنامه‎های ریاضتی 50 میلیارد پوندی خود را تا سال 2015 به اجرا گذارد تا شاید به این ترتیب بتواند دیون ملی بالغ بر یک تریلیون پوندی این کشور را کاهش دهد.


دولت دیوید کامرون رتبه بالای اعتباری انگلستان را برگه بسیار مهمی برای کارنامه خودش توصیف می کرد اما کاهش این رتبه  حقارت دولت کامرون را در پی داشته است.


بی بی سی در ادامه به نقل از اد بالز نماینده کارگر در امور اقتصادی انگلیس گفت: آمار ارائه شده توسط موسسات اعتبار سنجی نشان دهنده انعکاس واقعیتهای اقتصادی جامعه است و اقتصاد انگلیس رشد ندارد.

 

وی سپس با انتقاد از برنامه های اقتصادی دولت کامرون گفت: این برنامه ها همانند آن است که دولت وقتی می بیند دارویش برای بیماری اقتصادی جواب نمی دهد، به جای عوض کردن آن، دوز دارو را زیاد  کند.


این شبکه همچنین افزود: وقتی اعتبار مالی کشوری بالا باشد، هزینه وام گرفتن دولت ها کمتر خواهد بود و سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری به یک کشور پول قرض خواهند داد.

 

حال سؤال اینجاست که چگونه علیرغم اعتراف شبکه دولتی انگلیس به رشد بدهی ها و ضعف شدید اقتصادی در دولت دیوید کامرون ، بودجه این شبکه هیچ گونه کاهشی نداشته است. /9161/خ
 

ارسال نظرات