۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۵۷۷۶۳
مدیر موسسه حکمت علوی:

شهدا معلمان حقیقی عالم هستند

خبرگزاری رسا ـ منصوری لاریجانی با تاکید بر این که شهدا معلمان حقیقی عالم هستند، گفت: شهدا کسانی هستند که به حریم اذن الهی راه پیدا کردند.
اسماعيل منصوري لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اسماعیل منصوری لاریجانی، مدیر مؤسسه حکمت علوی، شب گذشته در یادواره شهدای پایگاه مقاومت شهید علی باقری مدرسه راهنمایی دخترانه شاهد آمل با بیان این که هر چه در این عالم ملک و ملکوت وجود دارد تسبیح خداوند منان را می گویند، گفت: ما نباید فراموش کار بوده و همیشه باید شاکر حضرت حق باشیم.

 

وی با اشاره به این که آن چیزی که در فرهنگ ما فراموش می شود مسأله تعلیم و تربیت است که فکر می کنیم فرزندان را به مدرسه فرستادیم تربیت می شوند، بیان داشت: باید هر کسی خودش را تربیت کرده و تلاش او در این باشد که مسائل مختلف را بشناسد.

 

منصوری لاریجانی با تاکید بر این که اگر خودمان را نشناسیم خداوند منان را هم نخواهیم شناخت و دروازه ورود به معرفت الله خودشناسی است، گفت: انسان اندیشمند کسی است که اندازه و مقدار خود را بشناسد.

 

مدیر مؤسسه حکمت علوی با بیان این که اگر کسی می خواهد به خدا نزدیک شود باید ابتدا خود را به درستی بشناسد، خاطرنشان کرد: انسانی که خودش را تربیت نکند به عنوان فردی بی هویت است که شیطان رهایش نمی کند.

 

وی با اشاره به این که در سایه وارستگی و دوری از گناه انسان به جایی می رسد که خداوند منان با او سخن می گوید، بیان داشت: حضرت حق وقتی عاشق کسی می شود این دغدغه را در انسان ایجاد می کند که من خریدار تو هستم.

 

منصوری لاریجانی با تاکید بر این که شهدا معلمان حقیقی عالم هستند، گفت: شهدا کسانی هستند که به حریم اذن الهی راه پیدا کردند.

 

مدیر مؤسسه حکمت علوی با بیان این که تقوا به معنی ترسیدن از خداوند منان نیست بلکه سبب ورود به حریم الله می شود، خاطرنشان کرد: وقتی که می گوییم آماده ظهور امام عصر(عج) هستیم باید ببینیم این آمادگی به چه صورتی است و آیا به واقع شرایط را برای ظهور حضرت آماده کردیم.

 

وی گفت: انسان باید به دنبال گوهر وجود خود بوده و با دقت در آن بنگرد و از دنبال این و آن بودن خودداری کند.

 

منصوری لاریجانی با بیان این که شهدا بهترین مربیان ما هستند که خداوند منان آنان را در اختیار ما قرار داده است، بیان داشت: خانواده های شهدا باید به عنوان الگوی ادب باشند تا کسانی که آنان را می بینند یاد شهدا برای آنان زنده شود.

 

وی با اشاره به این که پول شویی، خون شویی به وجود می آورد، خاطرنشان کرد: همگان باید در جایگاه خود به فعالیت پرداخته و قدر و منزلت خود را بدانند.

 

مدیر مؤسسه حکمت علوی در پایان گفت: شهدا ستاره ای هستند که آسمان را روشن کرده و عرشیان نور آنها را می بینند./950/پ203/ب

ارسال نظرات