۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۷۸۰۶
نماینده خبرگان رهبری:

غرب منافع خود را در ایجاد تفرقه، بحران و جنگ خلاصه کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: منافع استکباری غرب در خاورمیانه تنها به واسطه بحران، جنگ، ترور و تفرقه میان اقوام و مذاهب تحقق می یابد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که انفجارهای تروریستی اخیر در عراق، پاکستان و سوریه همه از یک توطئه غربی نشأت می‌گیرد، اظهار داشت: منافع غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در هر یک از این کشورها به گونه‌ای تأمین می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که منافع استکباری غرب در خاورمیانه تنها به واسطه بحران، جنگ، ترور و تفرقه میان اقوام و مذاهب تحقق می یابد، خاطرنشان کرد: سوریه با وجود موافقت سران مخالفان و معارضان دولت این کشور برای مذاکره، برخی عوامل استکبار و رژیم صهیونسیتی با اجرای طرح های تروریستی و توطئه در این راه کارشکنی می کنند.

 

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که تمامی توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی های غرب با هدف تسلط بر افکار و جریان های داخلی ممالک اسلامی است، گفت: این توطئه ها و تحرکات تروریستی که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم و شیعیان این کشورها شده است، با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از القاعده صورت می گیرد.

 

وی هدف نهایی از فتنه‌های غربی در کشورهای همسایه را براندازی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: دشمنان سال‌هاست که به دنبال ناامن‌کردن مرزهای شرقی و غربی کشور هستند و در این راستا از هیچ توطئه‌ای فروگذار نبوده‌اند، از سوی دیگر همواره در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 به دنبال ایجاد فضای تنش، تهدید و فشار علیه کشور بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان به این بهانه که استفاده ایران از انرژی هسته ای صلح آمیز نیست، درصدد اعمال فشار بر کشور هستند، سؤال اینجا است که در ابتدای انقلاب اسلامی که خبری از انرژی هسته‌ای نبود، چرا ایران را تحت فشار تحریم ها و تهدیدها قرار داده بودند؟ در حقیقت انرژی هسته‌ای بهانه ای برای دشمنی‌های آمریکا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این که اسلام همواره مسلمانان را به کسب علم و کشف فناوری‌های نوین تشویق می‌کند، تصریح کرد: دشمنان همواره مانع پیشرفت‌های کشور ایران بوده و از این پیشرفت‌ها واهمه دارند، ترس واقعی غرب از آن است که ایران انحصارطلبی آنان در علوم مختلف را شکسته است.

 

وی با بیان این‌که مسأله انرژی هسته ای با حیثیت و هویت ملت ایران گره خورده است، گفت: فشارهای دشمنان علیه ایران برای عقب نشینی مردم از خواسته ها بحق است، در حالی که مردم و مسؤولان نظام اسلامی فعالیت های صلح آمیر هسته ای را حق مسلم خود می دانند و شیطنت دشمنان در این زمینه تأثیری بر خواسته‌های آنان نمی گذارد.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به مذاکره آینده ایران و گروه 1+5 گفت: بر اساس فتوای مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت تسلیحات هسته ای خلاف مبانی اعتقادی اسلام و آرمان انقلاب اسلامی ایران است، البته مفهوم آن به معنای بهره مندی ایران اسلامی از انرژی صلح آمیز هسته ای در چارچوب قوانین سازمان انرژی اتمی است./935/پ202/س

ارسال نظرات