۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۵۷۸۱۰
آیت‌الله علوی گرگانی:

ماندگاری اعمال در گرو توجه به رضای الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی وظیفه مسؤولان را تبعیت از ولی فقیه و برطرف کردن نیازهای مردم خواند و گفت: ماندگاری اعمال در گرو توجه به رضای الهی است.
 آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای مرکز آموزشی منتظران شهدا، با اشاره با آیات قرآن، گفت: مردم در برابر آیات الهی به دو دسته تقسیم می‌شوند برخی این نشانه‌ها در آنها تأثیری ندارد و برخی نیز از این نشانه‌ها درس می‌گیرند.
وی فلسفه ارسال انبیای الهی را آشنایی مردم با دستورات الهی خواند و ابراز کرد: در سایه تعالیم الهی انسان‌ها توجه به مادیات را کنار گذاشته و به دنبال معنویت خواهند رفت.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: تنها چیزی که ماندگار است و ارزش دارد ایمان و معرفت به خدا است.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که مادیات اگر دارای ارزش باشد فقط در دنیا می‌تواند نیازهای انسان را برطرف کند،‌ اظهار کرد: اگر انسان اقدامات خود را برای رضای خدا انجام دهد موجب ماندگاری اعمال می‌شود.
وی بیان داشت: اولیای الهی با ترک دنیا پرستی و تقویت ایمان و اعتقاد خود به خدا نام نیکویی از خود به یادگار می‌گذارند و مردم همیشه از آنها به نیکی یاد می‌کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که انسان در زندگی باید به خدا تکیه داشته باشد، گفت: انسان در صورت تکیه به خدا از نفوذ مستکبران و شیاطین در امان خواند ماند.
آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت اطاعت پذیری از ولایت فقیه تأکید کرد و ابراز داشت: مسؤولان باید به این امور توجه داشته باشند و در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان گفت: تبعیت از معصومان(ع) از امور واجب برای مردم است و همین اطاعت پذیری درباره ولی فقیه که نائب امام است نیز وجود دارد./927/پ202/ج
ارسال نظرات