۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۷۸۹۳

اولتیماتوم افغانستان به آمریکا

خبرگزاری رسا _ در پی بروز خشونت علیه مردم در ولایت وردک، دولت افغانستان به نیروهای آمریکایی دستور داد ظرف 2 هفته این ولایت را ترک کنند.
خروج آمريکايي ها از ولايت وردک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری اعلام کرد: دولت افغانستان به نیروهای ویژه ارتش آمریکا 2 هفته فرصت داده است تا ولایت وردک را ترک کنند.


گفتنی است دولت افغانستان ضمن انتقاد شدید از عملکرد نیروهای ارتش آمریکا، خواستار خروج فوری آنها از ولایت وردک، به جهت آزار و اذیت و شکنجه مردم شده است.


ولی آریا که به عنوان تحلیلگر با شبکه دولتی بی بی سی گفتگو می کرد ضمن اعلام اینکه این گونه اتفاقات پیش از این نیز از سوی ارتش آمریکا رخ داده بود، برای بی  اهمیت جلوه دادن این موضوع گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، باید شاهد ژست های سیاسی از سوی دولت افغانستان باشیم.


گفتنی است، از زمان حضور نیروهای نظامی خارجی در افغانستان آن هم به بهانه مبارزه با تروریسم، شمار زیادی از مردم بیگناه افغان از جمله زنان و کودکان، قربانی خشونت از سوی نظامیان ناتو خصوصا نیروهای آمریکایی شده اند و به نظر می رسد کاسه صبر مردم و دولت افغانستان دیگر لبریز شده است./9161/خ

ارسال نظرات