۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۵۷۸۹۷
امام جمعه کیاکلا:

حفظ حرمت علمای دین رسالت شرعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کیاکلا بر ضرورت حفظ حرمت علمای دین تأکید کرد و با بیان این که واقعه 19 دی قم نیز در پی بی حرمتی روزنامه آن زمان به مقام مرجعیت دینی بود، خاطرنشان کرد: حراست از جایگاه مرجعیت و مقام عالم یک رسالت عمومی است و در جامعه اسلامی باید حرمت عالم نگه داشته شود.
مجلس ترحيم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدباقر یوسفی، امام جمعه کیاکلا، روز گذشته در مجلس ترحیم خواهر آیت الله نظری خادم الشریعه و والده امام جمعه زیراب که با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار، مسؤولان استانی و جمع کثری از اقشار مختلف استان در مسجد جامع ساری برگزار شد به مقام مادر نزد خداوند متعال اشاره کرد و با بیان این که حضرت آیت الله انصاری (ره) پس از ارتحال مادر خود می گریست و اشک می ریخت. از او پرسیدند شما دیگر چرا گریه می کنید شما که فرزند خوبی برای مادر خود بودید که آیت الله انصاری (ره) در پاسخ گفت: گریه ام به حال خودم است. چون تا مادر بود یک راهی برای جلب رضایت خداوند متعال بود و آن هم دعای مادر برای فرزند در نزد خداوند متعال بود که این نشان دهنده جایگاه عظیم مادر نزد پروردگار عالم است.

 

حجت الاسلام یوسفی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در دسته بندی علم و چهره علمی باید به جایگاه علم و عالم در دین توجه کنیم، افزود: زمانی که می خواهیم این جایگاه را پیدا کنیم به دنبال شئونات انبیاء و اولیاء الهی می رویم.

 

امام جمعه کیاکلا با بیان این که انبیاء و پیامبران خورشید هستند، گفت: خورشید هم در محسوسات و هم در غیر محسوسات اثر دارد یعنی هم در ظاهر و هم در باطن اثر گذار است.

 

وی با اشاره به این که انبیاء یک نقش باطنی و دو نقش اصولی و ظهوری دارند، ادامه داد: وجود انبیاء الهی از شئوناتش آن است که به تربیت جامعه و انسان ها هم به ظاهر وهم به باطن اثر می گذارد.

 

حجت الاسلام یوسفی یکی دیگر از شئونات انبیاء الهی را تعلیم دانست و بیان داشت: این نقش انبیاء نیز بسیار حائز اهمیت است که باید بدان توجه ویژه شود.

 

امام جمعه کیاکلا با بیان این که انبیاء الهی تنها برای انجام مناسک عبادی، امر به معیارهای اخلاقی و نهی از منکر برگزیده نشده اند، خاطرنشان کرد: انبیاء الهی آمدند تا مدیریت رهبری سیاسی و اجتماعی مردم را بر عهده گیرند.

 

وی با متمایز خواندن شهر مدینه با دیگر شهرها، گفت: چون رسول خدا رهبری سیاسی را در این شهر بر عهده داشت و این رهبری سیاسی برخاسته از آیات الهی و رهنمودهای خالق یکتا بوده است.

 

امام جمعه کیاکلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که وجود آیت الله نظری خادم الشریعه یک نقش تابنده و مفیدی دارد، گفت: نقش ایشان در دوره های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ و شفاف است.

 

حجت الاسلام یوسفی همچنین با اشاره به این که در سفری که آیت الله نظری خادم الشریعه به نوفل لوشاتو داشتند بسیاری از افراد همراه امام راحل با پرواز روز قبل به کشور بازگشتند، گفت: حضور آیت الله نظری در پرواز تاریخی انقلاب همراه با امام راحل نشان می دهد که بنیانگذار کبیر انقلاب یاران خود را از میان شخصیت های ممتاز انتخاب می کردند.

 

وی افزود: در آن شرایط خاص و ویژه شخصیت های جان برکفی نظیر آیت الله نظری خادم الشریعه بر خلافه زائقه حکومت وقت از ایران به سوی فرانسه رفتند و با توجه به این که قرار بود دو روز در نوفل لوشاتو اقامت داشته باشند سفر ایشان 11 روز به طور انجامید.

 

امام جمعه کیاکلا هچنین بر ضرورت حفظ حرمت علمای دین تأکید کرد و با بیان این که واقعه 19 دی قم نیز در پی بی حرمتی روزنامه آن زمان به مقام مرجعیت دینی بود، خاطرنشان کرد: حراست از جایگاه مرجعیت و مقام عالم یک رسالت عمومی است و در جامعه اسلامی باید حرمت عالم نگه داشته شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات