۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۵۷۹۴۳
به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی؛

سلسله نشست‌های «انقلاب، اخلاق، حوزه» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین سلسله نشست‌های راهبردی حوزه و روحانیت با عنوان «انقلاب، اخلاق، حوزه» در مدارس علمیه تهران برگزار می‌شود.
جمعيت طلاب انقلاب اسلامي

حجت الاسلام مهدی جعفری، مسئول کمیته فرهنگی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: سال گذشته در نماز جمعه 14 بهمن امام خامنه‌ای در بیانی جامع نقاط قوت و ضعف انقلاب را بیان کردند و از آنجایی که بی‌تردید ایشان دلسوزترین فرد برای نظام و کشور است توجه به این فرمایشات می‌تواند به عنوان راهبردی اساسی برای پیشرفت آینده نظام باشد.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب در بیان یکی از نقاط ضعف انقلاب بیان داشتند که در عرصه اخلاق و تزکیه نفوس به تناسب سایر امور پیشرفت نداشته‌ایم گفت: امام خامنه ای در این چند سال اخیر بارها از بداخلاقی‌های موجود در عرصه سیاسی، رسانه و  ... ابراز ناراحت کرده‌اند، به عنوان مثال ایشان فرمودند «ما به موازات علم، به موازات پیشرفت‌هاى علمى، پیشرفت اخلاقى و تزکیه اخلاقى و نفسى پیدا نکرده‌ایم؛ این عقب‌ماندگى است. البته امروز در مقایسه با قبل از انقلاب، به مراتب و مراتب بهتر است ـ در این هیچ شکى نیست ـ اما باید پیشرفت می‌کردیم، در علم پیشرفت کردیم، در سیاست پیشرفت کردیم؛ باید در معنویت و در تزکیه نفس هم پیشرفت می‌کردیم. ... بنابراین ما از تزکیه‌ اخلاقى و نفسى غفلت کردیم.»، پس باید این موضوع به صورت دغدغه اصلی فرهیختگان حوزوی قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفری با بیان این‌که به نظر می‌رسد حوزه علمیه به عنوان مرجع اصلی مروج اخلاق و تربیت نفوس در این‌باره وظیفه سنگینی دارد و شکی نیست که برای رفع این نقطه ضعف حوزه‌های علمیه باید پیش‌گام باشند اظهار داشت: از این رو در دومین سلسله نشست‌های راهبردی حوزه و روحانیت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی، با عنوان «انقلاب، اخلاق، حوزه» و با حضور اساتید معظم این موضوع به صورت عالمانه و دقیق مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مسئول کمیته فرهنگی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی از برگزاری اولین نشست این سلسله نشست‌ها با همکاری معاونت تهذیب مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(عج) تهران و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقدس خیابانی، تولیت این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: این نشست بعد از نماز ظهر و عصر روز سه‌شنبه هشتم اسفندماه در حوزه علمیه خاتم الاوصیاء واقع در چهارراه نظام آباد خیابان شهید رجبی روبروی مسجد خاتم الاوصیاء(عج) برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه همچنین مستند کوچه مقدس از مستندهای تحسین شده جشنواره عمار به نمایش در خواهد آمد، کوچه مقدس مستندی است که  در آن به ویژگی‌های اخلاقی  و تربیتی حجت الاسلام والمسلمین مقدس پرداخته شده است.

حجت الاسلام جعفردی خاطرنشان کرد: برنامه نشست‌های دیگر دومین سلسله نشست‌های راهبردی حوزه و روحانیت که در آن اساتیدی مانند آیت الله قرهی و حجج الاسلام تقوایی، رشاد، و  ... سخنرانی خواهند کرد متعاقبا اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است اولین دوره سلسله نشستهای راهبردی حوزه و روحانیت با موضوع «روحانیت انقلابی ـ روحانیت  سکولار» با سخنرانی حجج اسلام خسروپناه، موسوی هوایی، تقوایی و شجونی در مدارس علمیه آیت الله مجتهدی، مجد، خاتم الاوصیاء(عج) و امیرالمومنین(ع) لویزان در دی‌ماه سال جاری برگزار شد./959/ت302/ص

ارسال نظرات