۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۵۷۹۶۰

نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آخرین نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان در سخنانی با تأکید بر ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه اظهار داشت: بایستی سعی شود آموزش در حوزه به صورت پژوهش محور ارائه شود، تا در نهایت نتایج مثبت مورد انتظار تحقق یابد.

 

وی با بیان این‌که رسالت امروز حوزه های علمیه تربیت مبلغان فاضل و مهذب است، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که بی‌سواد باشد، هیچ جایگاه و مقبولیتی نزد مردم نخواهد داشت، چنانکه عالمی که خود به گفته‌هایش عامل نباشد، شأن قابل توجهی نزد مخاطبانش ندارد.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر توجه توأم به مسائل تهذیبی و آموزشی تصریح کرد: برگزاری المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه استان در دو بخش آموزشی و پژوهشی سال آینده برگزار خواهد شد، انتظار داریم مدیران مدارس توجه جدی به کیفیت آموزش داشته باشند، ضمن این‌که از مسائل اخلاقی حوزه نیز غافل نشوند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که المپیاد علمی طلاب به صورت منطقه ای با حضور طلاب منتخب هر پایه تحصیلی در سطح استان های شمال غرب کشور برگزار می شود، گفت: انتظار داریم طلاب مدارس علمیه استان با مجاهدت علمی خود در این عرصه موفقیت های ارزشمندی کسب کنند.

 

همچنین حجت الاسلام ناصری، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی خواستار توجه جدی به مسائل مربوط به ذی‌طلبگی شد و اظهار داشت: بایستی برنامه تهذیبی از بدو ورود طلبه به حوزه تا پایان تحصیلات تدوین کرد، چراکه علم و تقوا در کنار یکدیگر کمال حقیقی بشریت را تضمین می کند.

 

وی با تأکید بر توجه جدی مدیران مدارس علمیه شهرستان ها نسبت به مسائل اخلاقی در جذب طلبه گفت: با توجه به انتشار فراخوان پذیرش طلبه در ماه‌های آینده بایستی مصاحبه و تحقیق از علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه به صورت جدی، دقیق و با توجه به ظرافت‌های اخلاقی صورت گیرد.

 

گفتنی است، نشست هم‌اندیشی و صمیمی مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز با بحث و تبادل نظر پیرامون ارتقای سطح کیفی آموزش و المپیاد علمی طلاب در تبریز به کار خود پایان داد./935/پ202/ب

ارسال نظرات