۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۵۷۹۶۷
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

دیرفهمی از گفتمان ولایت فاجعه آفرین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با تأکید بر تدوین کلید واژه های انقلاب از دیدگاه امام و رهبری گفت: دیرفهمی از گفتمان ولایت فاجعه آفرین است.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، امروز در جمع طلاب خواهر مدارس علمیه تبریز با تأکید بر این‌که شناخت دقیق از فتنه‌های عقیدتی دشمنان لازمه کسب بصیرت در سایه ولایت‌مداری است، اظهار داشت: بصیرت دینی و سیاسی بدون تحلیل درست از کلید واژه های توصیه های رهبر انقلاب محقق نخواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید دائره المعارف انقلاب اسلامی که مشتمل بر کلمات کلیدی از ابتدای انقلاب از زبان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری صادر شده، تدوین شود، به عبارت بهتر این واژه‌ها باید تبدیل به گفتمان انقلاب اسلامی شود که در این راستا تنها اقدام سریع، مؤثر است چراکه مسأله دیرفهمی فاجعه آفرین است.

 

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه و دانشگاه ها رسالت مهمی در برابر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده دارند، گفت: باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اتاق جنگ فرهنگی تشکیل شود، وظیفه امروز اساتید حوزوی به عنوان فرماندهان اتاق جنگ نرم شناسایی نقشه های دشمن و تبیین به افسران جنگ نرم است.

 

حجت الاسلام نظری ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اساتید حوزه و دانشگاه را فرماندهان و همچنین طلاب و دانشجویان را افسران جنگ نرم نامیدند، اگر به عمق سخن رهبری توجه داشته باشم، خواهیم یافت که حوزه و دانشگاه در خط مقدم سپاه فرهنگی کشور علیه غرب قرار دارند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که دشمنان در رسانه‌های گروهی و جمعی خود روی چند واژه حساس تبلیغات سوء انجام می دهند، گفت: دشمنان سال‌هاست که به دنبال تخریب واژه ولایت و یا تعابیر غلط از این مفهوم عالی الهی هستند، رسانه‌های غربی درصدد التقای تعابیری نشأت گرفته از رژیم های دیکتاتوری در نظام ولایی بوده‌اند.

 

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این که درخت انقلاب اسلامی به دست امام خمینی(ره) کاشته شده و اینک حفظ و حراست از این نهال برعهده ما است، افزود: درخت اسلام با چهار ریشه عقلانیت، معرفت، عدالت و معنویت تاکنون حراست شده که در این میان نقش طلاب اساسی و مهم بوده است.

 

وی در پایان گفت: امروز دشمن با جنگ نرم و رسانه‌های دیداری و نوشتاری و سایت های ضد دینی می خواهد به خانه‌های ما نفوذ کرده و اعتقادات و باورهای دینی را در بین جوانان و نوجوانان کمرنگ کند، که باید در این زمینه همه هوشیار باشیم و با تقویت مسائل معنوی و دینی در جامعه در تحقق اهداف والای نظام تلاش مضاعف کنیم./935/پ202/س

 

ارسال نظرات