۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۵۷۹۷۸
آیت الله نورمفیدی:

بی‌توجهی به قرآن کریم زمینه‎ساز انحراف بشر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی بی توجهی به قرآن کریم را زمینه ساز بدبختی و انحراف بشر دانست و تأکید کرد: تنها راه نجات بشر از باتلاقی که امروز درآن گرفتار شده تمسک به کلام حیاتبخش الهی است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏ الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار اعضای شورای مرکز آموزش علوم قرآنی مؤسسه فرهنگی میرداماد، قرآن را کتابی ارزشمند برای هدایت جامعه دانست و گفت: تمسک به قرآن و مفاهیم ارزشمند الهی انسان از انحراف مصون می دارد و زمینه تعالی و سعادت آدمی را فراهم می کند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که به منظور شناخت بیشتر قرآن کریم و آثار و برکات آن برای بشریت باید به تعریف قرآن از خودش توجه کنیم، افزود: بنا به آیات قرآن، این کتاب آسمانی برای هدایت بشریت آمده است و ما باید به این موضوع توجه ویژه کنیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که قرآن کریم را باید آن گونه هدف نزولش بوده بخوانیم و درجامعه جاری کنیم، تصریح کرد: اگر در مسیری که کلام الهی برای بشریت مشخص کرده حرکت کنیم راه زندگی به سمت پروردگار و یگانه‏ پرستی را خواهیم یافت و با توسل به این منیع الهی مسیر هدایت را پیدا می کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: دلیل نقل قصه، مباحث اعتقادی، تمثیل و تاریخ در کلام الهی برای آن است که تا بشریت مسیر هدایت را پیدا کند و این همان هدف پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان یکی از مهم ترین عوامل مشکلات بشریت امروز را دوری از و کم توجهی نسبت به کلام ارزشمند الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم جامعه ای سعادتمند داشته باشیم باید مفاهیم ناب الهی را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی بی توجهی به قرآن کریم را زمینه ساز بدبختی و انحراف بشر دانست و تأکید کرد: تنها راه نجات بشر از باتلاقی که امروز درآن گرفتار شده تمسک به کلام حیاتبخش الهی است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که قرآن کریم باید از مهجوریت خارج شود، گفت: این کتاب ارزشمند الهی که راهنما و تعیین کننده مسیر تعالی و سعادت آدمی است باید در متن زندگی انسان ها وارد شود.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که خداوند متعال با نزول قرآن کریم راه سعادت را به انسان‌ها نشان داده است، گفت: نزول کلام الهی راهی برای دعوت انسان ها به هدایت و سعادت است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ادب بندگی اقتضا می کند که در راه عمل به قرآن کریم و ابلاغ پیام آن به همه انسان‌ها و آشنا کردن مردم با این کلام آسمانی از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم، ادامه داد: انسان امروز به قرآن و تعالیم سعادت بخش آن بسیار نیازمند است.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: پرداختن به علوم مربوط به قرائت چیز خوبی است اما نباید توجه بی‏ اندازه به آن باعث شود ما از محتوای قرآن غافل شویم./950/پ202/س

ارسال نظرات