۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۵۷۹۷۹
نماینده ولی فقیه در زنجان:

تهذیب نفس و صبر پیش‌نیاز فعالیت تبلیغی روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خلوص نیت، صبر، استقامت برای خدمت به خلق، جلب رضایت الهی و رفع دغدغه‌های ولایت لازمه موفقیت طلاب در عرصه های تبلیغی است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه نورالزهرا‌(س) زنجان با تأکید بر تأسی طلاب از روش پیامبر‌(ص) در امر تبلیغ اظهار داشت: شیوه هدایت‌گری پیامبر بزرگ اسلام بهترین الگو برای موفقیت طلاب در عرصه‌های تبلیغی است.

 

وی با تأکید بر این‌که خلوص نیت، صبر، استقامت برای خدمت به خلق، جلب رضایت الهی و رفع دغدغه‌های ولایت لازمه موفقیت طلاب در عرصه های تبلیغی است، افزود: سربازگیری و یارگیری انبیا از عده خاص نیست و از عموم مردم است و برای سرباز خوب بودن باید انگیزه‌ها را قوی کنیم تا سختی‌ها را راحت تحمل کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که مبلغان دینی بایستی با الگوگیری از روش های تبلیغی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار نسبت به جذب چوانان به محافل مذهبی بکوشند، تصریح کرد: بلکه بایستی در تبلیغ دینی، خود را در جایگاه مخاطب قرار داده و نسبت به انتخاب بهترین روش تبلیغ اقدام کنیم.

 

امام جمعه زنجان زمان شناسی و آشنایی با اصول روان شناسی و تربیتی را لازمه تبلیغ موفق و جذب جوانان دانست و گفت: اخلاص و اخلاق شروط مهم جذب جوانان به سمت روحانیت، مساجد و محافل دینی است، مبلغان دینی تنها با اخلاص و عمل به گفته‌های خود می توانند آیینه تمام نمای اخلاق بوده و سپس دیگران را به سمت خداگرایی دعوت کنند.

 

وی موفقیت در امر تبلیغات دینی را نیازمند عمل‌گرایی و اخلاص مبلغ دانست و افزود: در سیره و روش بزرگان دین نیز این رعایت دقیق را مشاهده می کنیم، اگر امروز خواهان موفقیت روز افزون در تبلیغات دینی هستیم، بایستی در کنار سازماندهی و نظم بخشی به کارهای تبلیغی در جهت تهذیب نفس و اخلاص بیش از پیش مبلغان تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی دوران تحصیل در حوزه را بهترین فرصت برای تهذیب نفس و رهایی از زنگار گناهان دانست و گفت: اصلی‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه تربیت عالمانی عامل است که این مهم بدون توجه به مبانی ارزشی و اخلاقی در دوران تحصیل محقق نخواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان با تأکید بر اهتمام جدی طلاب خواهر در مجاهدت علمی و تبلیغی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز از طلاب علوم دینی انتظار نقش‌آفرینی در عرصه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان، جنبس نرم افزاری و تولید علم دارند./9351/پ202/س

 

ارسال نظرات