۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۵۷۹۹۵
عضو هیأت رییسه مجلس:

1+5 به دنبال جلب اعتماد طرف ایرانی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس سیاست‌های دوگانه غرب در قبال ایران را عامل سلب اعتماد ملت ایران دانست و گفت: 1+5 باید به دنبال جلب اعتماد طرف ایرانی باشد.
محمدحسين فرهنگي،   عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و گروه 1+5 در در آلماتی قزاقستان، اظهار داشت: لازمه تعامل و هم‌اندیشی پیرامون موضوعی مشترک، اعتمادسازی و نشان دادن حسن نیت دو طرف نسبت به یکدیگر است.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی با حضور در میز مذاکره حسن نیت خود را پیش از این نشان داده است، اما طرف مقابل در نشان دادن حسن نیت خود دچار رفتارهای متناقض و پیشنهادات بسیار سطحی و ابتدایی است که نظر طرف ایرانی را هیچگاه جلب نخواهد کرد.

 

فرهنگی با بیان این‌که ایران بدون اتکا به قدرت های غربی و با تکیه بر دانش بومی توانسته در راه‌اندازی نیروگاه و سایر عرصه های مربوطه خود را جرو چند کشور دارای این دانش معرفی کند، تصریح کرد: ایران به تعهدات بین المللی خود در چارچوب قوانین آزانش عمل کرده و همواره بر صلح آمیز بودن فعالیت های خود تأکید داشته است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تنها بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن ایران در عرصه‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: گروه 1+5 در مذاکرات گذشته نشان داد که نه تنها به دنبال فرصت‌سوزی و بهانه‌تراشی برای توقف برنامه های هسته‌ای ایران است، بلکه درصدد تحریم‌های بیشتر برای براندازی نظام اسلامی است.

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ابراز نگرانی غرب از برنامه های هسته ای ایران تنها بهانه‌ای برای جنجال رسانه‌ای در جهان است، گفت: اگر غرب واقعا نگران برنامه‌های هسته‌ای ایران است، سؤال اینجاست که چرا پس از فتوای مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، بهانه‌تراشی های خود را کنار نگذاشت.

 

فرهنگی سیاست‌های دوگانه آمریکا و غرب در قبال ایران را عامل سلب اعتماد ملت ایران دانست و گفت: آنچه که در سال های اخیر و در ارتباط با برنامه ای هسته ای ایران برای جهانیان ثابت شده است، صلح آمیز بودن این فعالیت ها بوده، اما استکبار جهانی همواره سنگ اندازی کرده و تلاش دارد پرونده ایران را به حاشیه کشانده و جوسازی کند.

 

وی با اشاره به این‌که رسیدگی به پرونده فعالیت صلح‌آمیز هسته ای ایران تبدیل به مسأله ای سیاسی شده است، گفت: گروه 1+5 باید به دور از مباحث سیاسی و غیر فنی تنها در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی روند مذاکرات را با تعامل پیش برد، که البته چنین روندی مورد میل و درخواست رژیم صیونیستی و آمریکا نیست./935/ت302/ج

ارسال نظرات