۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۵۸۰۰۱

چراغ سبز سوریه به مخالفان

ولید المعلم: آماده ایم با هرکسی که خواستار مذاکره است حتی با مخالفان مسلح گفتگو کنیم.چون معتقدیم که اصلاحات نه از طریق خونریزی بلکه تنها از راه گفتگو بدست می آید.
وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای آمریکا، ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه که دوشنبه میهمان سرگئی لاوروف همتای روسی خویش در مسکو بود، گفت: آماده ایم با هرکسی که خواستار مذاکره است حتی با مخالفان مسلح گفتگو کنیم.چون معتقدیم که اصلاحات نه از طریق خونریزی بلکه تنها از راه گفتگو بدست می آید.


در حالی که رییس دستگاه دیپلماسی سوریه از آمادگی کشورش برای مذاکره می گوید، احمد معاذ الخطیب رییس ائتلاف ملی سوریه، امروز در قاهره و بعد از اعلام ولید معلم گفت: بازدیدش از مسکو را به تعویق انداخته و هنوز با حکومت سوریه تماسی نداشته است.


وی در اعتراض به آنچه سکوت روسیه در قبال حمله روز جمعه نیروهای دولتی با موشک به محله ای در شرق حلب خوانده، دعوت بازدید از مسکو را رد کرده و هنوز دیدار روز پنج شنبه اش با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در رم نیز رسما اعلام نشده است.


جالب اینجاست حمایت بیجا و غیر اصولی آمریکا و همپیمانانش از ائتلاف ملی سوریه، کار را به جایی رسانده که سران این ائتلاف، توهم سرنگونی رژیم  بشار اسد و رهبری خویش بر سوریه را در سر دارند و حال که همه حامیان آنها پی برده اند که گزینه نظامی راه به جایی نمی برد و می بایست از راه دیپلماتیک وارد شوند، این بار این ائتلاف ملی است که حاضر به گفتگو نیست./9161/خ
 

ارسال نظرات