۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۵۸۰۰۳
وزیر ارشاد:

رسانه نباید برای جذب مخاطب دست به هر اقدامی بزند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که رسانه ها نباید برای جذب مخاطب دست به هر اقدامی بزنند، گفت: در نظام اسلامی نمی‌توان از وسیله ناپاک برای هدف پاک استفاده کرد.
2/ حسيني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم دهمین سالگرد تاسیس خبرگزاری فارس که عصر دوشنبه برگزار شد، با اشاره به وجود جنگ رسانه‌ای در دنیای امروز، ابراز داشت: کشور مستقل ایران اسلامی هجمه‌های فراوانی را متوجه خود می‌بیند و این رسالت رسانه‌ها و خبرگزاری‎‌ها است که از دستاوردهای نظام صیانت کنند.
وی با تاکید بر این‌که رسالت فرزندان انقلاب، حفظ کشور و پیشرفت‌های آن است، اظهار داشت: این وظیفه نه ‌تنها نباید از موضع انفعال باشد بلکه با هجمه بردن به دشمن و به چالش کشیدن او و شناسایی شگردهای آنان محقق خواهد شد.
حسینی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در تاثیرپذیری هالیوود از سیاست، بیان داشت: همان‌طور که هالیوود را در سلطه کاخ سفید و پنتاگون می‌دانیم، رسانه‌های موجود مانند صدای آمریکا با وجود ادعای مستقل بودن، در عمل تابع سیاست‌‌های دشمنان هستند که بیش‌ترین هجمه آنها نسبت به ایران مستقل و متکی به ایمان و پایگاه وسیع مردمی است؛ از این رو ما نیز موظف به حفاظت از انقلاب و رساندن پیام انقلاب اسلامی به سراسر دنیا خواهیم بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره نقش بسزای برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه ها در بصیرت افزایی مردم در حوادث سال 88، عنوان داشت: در مسیر انتخابات پیش‌رو یک خبرگزاری می‌تواند با روش اطلاع رسانی صحیح خود حضور حداکثری مردم را باعث شود تا هیجان‌ها و احساسات بی‌منطق بر فضای عقلانی کشور سلطه نیافکند، عکس این مساله نیز صادق است.
وی یکی از وظایف خبرگزاری‌ها در انتخابات آینده را آگاه ساختن مردم از برنامه‌ها و ایده‌های نامزدهای انتخاباتی خواند و تصریح کرد: خبرگزاری‌ها باید در جهت اطلاع‌رسانی مردم از تحلیل نامزدها نسبت به مسائل روز و دید آنها به آینده، دشمن و مسائل داخلی مانند اقتصاد، فرهنگ و سیاست فعال باشند.
حسینی رسانه‌ها را سهیم در رعایت اخلاق و آداب اسلامی در کشور دانست و اظهار داشت: گاهی اوقات به یک فیلم سینمایی نقدهایی منصفانه و به حقی وارد می‌شود، اما نه‌تنها در این مورد بلکه اگر یک مسؤول یا مدیر در هر موقعیتی سیاه نمایی کند، باید نقد و تحلیل شود و ضعف عمل او را بیان کرد و همه باید بدانند که در کشور اسلامی با هر جایگاه در برابر موضع‌گیری‌های خود مسؤول و پاسخگو هستند و زیر ذره‌بین نقد قرار دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که میزان تاثیر‌گذاری یک رسانه به تعداد مخاطبان آن وابسته است، ابراز داشت: رسانه‌های غربی از هر ابزار مشروع و نامشروعی برای متوجه کردن اذهان به خود استفاده می‌کنند، اما در نظام اسلامی در رشته‌های متفاوت باید با روش های درست برای مخاطب ایجاد جذابیت کرد که این مهم با تلاش فراوان، مجاهدت، نوآوری، سرعت‌عمل تحقق می‌یابد.
وی با تاکید بر این‌که آگاه ساختن افراد از برخی پشت‌صحنه‌ها نوعی جهاد است، بیان داشت: در نظام اسلامی نمی‌توان از وسیله ناپاک برای هدف پاک استفاده کرد؛ از این رو برخی بر این باور هستند که دیگر نمی توان رقابت کرد اما هنر نیروهای متعهد، ارزشی و پایبند به اصول و موازین این است که با رعایت این قبیل چارچوب‌ها تاثیرگذار باشد.
 حسینی با اشاره به فرمایش‌های رهبری در سال 89 بر مظلوم بودن فرهنگ، افزود: همواره فرهنگ باید در شمار نخست  اولویت‌ها باشد، همه باید به این مساله بها دهند و فرهنگ سازی کنند، بهترین روش برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن سلاح تبلیغ، رسانه و ابزار اطلاع‌رسانی است که تیغ برنده آن خبر خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان با تاکید بر این‌که شیطان به‌گونه‌ای وارد می‌شود که بسیاری از افراد متوجه نمی‌شوند،گفت: دشمن نیز که به تعبیر امام خمینی(ره) شیطانی بزرگ است، از این شیوه‌ها برای تاثیرگذاری بر افراد استفاده می‌کند و حتی در داخل کشور نیروهایی را جذب کرده و پرورش می‌دهد؛ از این رود وظیفه خطیر و سنگینی بر دوش ما است./9598/پ202/ج
ارسال نظرات