۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۵۸۰۰۹
آیت‌الله ممدوحی:

مراقبه و تقوا توصیه دائم آیت‌الله خوشوقت بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مراقبه و تقوا سفارش دائم آیت‌الله خوشوقت بود، گفت:‌ یکی از مسائلی که آیت‌الله خوشوقت برای آن اهمیت قائل بود قدرشناسی انسان بود.
آيت الله حسن ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر دوشنبه هفتم اسفند ماه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوشوقت که در حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) در میدان سپاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که آیت‌الله خوشوقت برای آن اهمیت قائل بود قدرشناسی انسان بود، زیرا در گستره نظام هستی هیچ موجودی بقا ندارد و یگانه موجودی که مستحق حیات ابدی باشد، فقط انسان است.

وی در ادامه این مطلب که انسان دردانه آفرینش است و بسیار حیف است که در افق طبیعت حیوانی و نفسانی خودش را ببازد و متوقف کند، بیان داشت: اگر انسان مقداری به خودش توجه نکرده و دستورات شارع مقدس را عمل نکند، در گور طبیعت دفن می‌شود.

آیت‌الله ممدوحی با اشاره به این‌که اعمال انسان به او شخصیت می‌دهد و علامه طباطبایی می‌گوید آینده انسان را اعمال و رفتار او رقم می‌زند، گفت: این منطق اگر به‌خوبی در انسان جا بیفتد، در تمام اعمال و رفتارش تجدیدنظر می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که مراقبه و تقوا سفارش دائم آیت‌الله خوشوقت بود، ابراز داشت: شخصی می‌گوید در یک ماه رمضان وارد منزل شدم و اوقات تلخی کردم که وقتی به محضر آیت‌الله خوشوقت رسیدم، ایشان فرمودند یک روز روزه گرفتی اما با یک عصبانیت آن را از بین بردی./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات