۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۵۸۰۱۵
رییس مؤسسه امام رضا مطرح کرد؛

پرهیز از تحقیق و پژوهش‌‌های ابداعی

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) یکی از نعمت‌های بزرگ الهی را نعمت تحقیق و پژوهش خواند و با تأکید بر این‌که پژوهش، تحقیق و مطالعه حقیقت وجودی یک طلبه است، گفت:‌ تحقیق و پژوهش‌های بدلی و ابداعی هیچ وقت جای پژوهش حقیقی را نمی‌گیرد و باید از این روش‌های دوری کرد.
حجت الاسلام رحيميان رييس موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام حسین رحیمیان رییس مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) عصر امروز در دومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) که در نمازخانه این مؤسسه برگزار شد، با بیان این‌که انسان باید از نعمت‌های الهی بهره برداری کند، گفت: یکی از نعمت‌های مهمی که طلاب از آن می‌توانند به بهترین شکل استفاده کنند حضور در قم و بهره گیری از محضر علما است.
وی با اشاره به اهمیت کار تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: در دنیای امروز که همه به دنبال مادیات هستند، طلاب حوزه‌های علمیه دغدغه دین و ترویج معارف حقه اسلام را دارند.
رییس مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) یکی از نعمت‌های بزرگ الهی را نعمت تحقیق و پژوهش خواند و اظهار کرد: پژوهش، تحقیق و مطالعه حقیقت وجودی یک طلبه است.
حجت‌الاسلام رحیمیان با بیان این‌که امروز شبهات علیه دین اسلام و شیعه با بهترین ادبیات در اختیار مردم جهان قرار می‌گیرد، وظیفه حوزه‌های علمیه و پژوهشگران برای مبارزه با این اقدامات را سنگین ارزیابی کرد و گفت: با استفاده مناسب از تعالیم الهی و پژوهش می‌توان به بهترین شکل شبهات را پاسخ داد.
وی در ادامه با بیان این‌که در حوزه علمیه بیشتر به آموزش توجه می‌شود، خاطرنشان کرد: پژوهش در حوزه علمیه محدود است و تنها عده‌ای خاص به این امر مهم اهتمام دارند.
رییس مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) بر ضرورت تعلیم مهارت‌های پژوهش در حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: امروز نیاز جدی به پژوهش داریم و برای تحقق این امر باید مهارت پژوهش را آموخت.
حجت‌الاسلام رحیمیان ادامه داد: با توجه به اهمیت پژوهش، مؤسسه امام رضا(ع) اقدامات در خور توجهی در این زمینه انجام داده و با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی گام‌های مثبتی برداشته است.
وی با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به پژوهش توجه بیشتری شده است، اظهار کرد: توجه به نیازهای جامعه سبب شده که طلاب وارد عرصه پژوهش شوند و آثار مثبتی از خود به یادگار بگذارند.
رییس مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) در ادامه گفت:‌ کمی پژوهش در حوزه علمیه به خاطر این نیست که طلاب نمی‌توانند بنویسند بلکه به این دلیل است برخی از نوشته‌ها به دل نویسنده نمی‌نشیند.
حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به آفت‌های پژوهش گفت: تحقیق و پژوهش‌های بدلی و ابداعی هیچ وقت جای پژوهش حقیقی را نمی‌گیرد و باید از این روش‌های دوری کرد.
رییس مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) در پایان با تأکید بر اهمیت دروس حوزه علمیه، ابراز کرد: مؤسسات و مراکز تخصصی باید در کنار دروس حوزه علمیه قرار گیرند و نباید مانعی برای درس و بحث‌های متداول حوزه باشند./927/پ202/پ
ارسال نظرات