۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۱۵۸۰۵۳

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کلیه فعالیت های قرآنی که در کشور صورت می گیرد براساس سند تحول بنیادین قرآن کریم است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مقطع شکوفه ها در رواق دارالهدایه حرم رضوی، افزود: این فعالیت ها در زمینه برگزاری مسابقات، همایش ها و توسعه زیرساخت ها قرآنی در استان ها است.

 

وی با بیان این که تربیت حافظ و قاری در بین نسل جوان و نوجوانان از جمله سیاست های راهبردی این سند است، ابراز داشت: برگزاری مسابقات قرآن در سطح نوجوانان و جوانان با محوریت اوقاف و امورخیریه و آموزش و پرورش، تربیت حافظ و قاری در سطح مناطق شهری و روستایی از جمله سیاست های راهبردی این سند به شمار می رود.

 

وی تاکید کرد: منشور اصلی مسابقات قرآنی، کشف استعدادهای نهفته است و اوقاف و امورخیریه با برگزاری 34 دوره تاکنون توانسته در این زمینه کارنامه موقفی ارایه کند.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرآن کریم را احیاء کننده قلب نوجوانان و جوانان دانست و گفت: قلب نوجوانان و جوانان آماده احیاء است و قرآن و پناه بردن به اهل بیت (ع) به احیای آن می انجامد.

 

وی اظهار داشت: نوجوانان و جوانانی که به صوت ترتیل، حفظ و قرائت قرآن کریم روی می آورند درحقیقت قلب خود را با نورخدایی احیاء می کنند.

 

معاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تاثیر قرآن کریم خاطرنشان کرد: شهدا و کسانی که قلبشان با نورقرآنی احیاء می شود هرگز نمی میرند بلکه آنان تا قیامت زنده اند.

 

وی افزود: قاریان نوجوانان و جوانان کشورمان الگو و مروج فرهنگ ناب محمدی(ص) برای سایر افراد جامعه هستند. قاریان و حافظان قرآن کریم سروری می کنند هر چند سن آنان کم باشد چنان که خداوند نیز پیامبران خود را از بین جوانان انتخاب کرده است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه گفت: دوهزار میلیارد ریال اعتبار سال جاری برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان های کشور سرمایه گذاری شده است که در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که این اعتبار در زمینه ایجاد و تامین زیرساخت های آموزش وترویج قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی و جشنواره های مختلف قرآنی سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: خراسان رضوی، ‌اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی از جمله استان های پیشرو در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی درکشور هستند.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: برای سال آینده  چهارهزار میلیارد ریال اعتبار از بودجه عمومی دولت  برای توسعه زیرساخت های ترویج فرهنگ قرآنی پیشنهاد می شود.

 

وی اظهار داشت: تا سه سال آینده به خواسته رهبر معظم انقلاب در خصوص  تربیت  10 میلیون قرآن آموز دست خواهیم یافت.

 

وی افزود: در بررسی های انجام شده نهادهایی نظیر اوقاف وامورخیریه، آموزش و پرورش، آموزش های عالی و دانشگاه ها در زمینه برنامه های قرآنی در کشور پیشتاز هستند.

 

حجت الاسلام محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص سرانه مطالعه قرآن در کشور، تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده در صدد هستیم تا این سرانه افزایش یابد.

 

مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید مشهد

مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله سیدمهدی عبادی، امام جمعه فقید مشهد، جمعه یازدهم اسفندماه از طرف بیت ایشان در محل حسینیه تهرانیها برگزار خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور حجت الاسلام راشد یزدی و مداحی آقای ماه‎رخسار ساعت 19 یازدهم اسفند برگزار می شود.

 

راه اندازی کمیته فعالیت زبان های خارجی در مدرسه حضرت خدیجه مشهد

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد از راه اندازی کمیته فعالیت زبان های خارجی در این مدرسه  خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این واحد، آماده سازی طلاب جهت تبلیغ و پاسخگویی به مسایل و مشکلات زائران دیگر کشورها است.

وی یاداور شد: روزهای دوشنبه هر هفته در جلسه اخلاق عمومی، خلاصه درس در چند دقیقه به زبان انگلیسی و عربی بیان می شود که این کار علاوه بر تشویق دیگر طلاب به آموزش زبان، باعث تقویت زبان آموزان نیزخواهد شد./930/د101/ب

ارسال نظرات