۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۵۸۰۵۶
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان قم:

طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروز اجرا می‎شود

خبرگزاری رسا _ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طرح آرامش بهاری جهت خدمات دهی به زائران بوده و در این طرح سعی می‎شود محل اسکان مسافران نوروزی تأمین شود، همچنین در طرح آرامش بهاری اقامه نماز جماعت، پاسخ به پرسش‎های زائران و دایر کردن خیمه معرفت برگزار می‌شود.
امامزادگان زينب خاتون و هاشم در شهر کهک قم

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجتالاسلام عبدالحمید فاطمیان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان قم شب گذشته در نشست تخصصی با هیأت امنا، ائمه جماعات، مسؤولان فرهنگی و خادمان امامزادگان که در امامزاده جعفر(ع) برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به استاندار لازم برسند نیاز به همکاری میان مسؤولان و هیأت امنا داریم.

وی ادامه داد: وقتی میان هیأت امنا همکاری و انسجام باشد مسلما تمام کارهای دیگر نیز به صورت مطلوب و عالی صورت میگیرد؛ باید میان هیأت امنا همکاری وجود داشته باشد البته هر فردی براساس وظیفهای که به او محول شده است اقدام کند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان با بیان این که خدمت به آستان مقدس اهلبیت(ع) بهترین نوع خدمت است، اظهار داشت: سه شهر مشهد، قم و شیراز حرم اهلبیت(ع) هستند، نخستین شهر زیارتی کشور شهر مقدس مشهد است ولی قم به سبب شاه راه بودن هفده استان کشور را به یک‎دیگر متصل میکند از این رو تعداد زائران این شهر نیز زیاد است.

وی افزود: به هر میزان زمینه حضور زائران در شهر مقدس قم از سوی اداره اوقاف آماده شود بازهم نیاز به پشتیبانی است و هر قدر این اداره توان خود را برای آماده کردن و ساماندهی مسائل پذیرایی زائران را انجام دهد باز به سبب محدودیت توان نمیتواند تمام کارها را انجام بدهد از این رو باید دیگر ارگانهای استان در این کار اداره اوقاف و امور خیریه را یاری کنند.

حجتالاسلام فاطمیان با توجه به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری درباره امامزادگان گفت: اگر بخواهیم به سخنان امام خمینی(ره) و رهبری که درباره امامزادگان فرمودند عمل شود و شؤنات فرزندان رسول الله(ص) نیز حفظ شود تمام افراد باید دست به دست هم داده و یکدیگر را یاری و کمک کنند.

اجرای طرح آرامش بهاری

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که قم شهری است که سالانه میلیونها زائر را میپذیرد از این رو اداره اوقاف و امور خیریه در نظر دارد در ایام نوروز طرح آرامش بهاری را اجرا کند، طرح آرامش بهاری جهت خدمات دهی به زائران بوده است در این طرح سعی میشود محل اسکان مسافران نوروزی تأمین شود، همچنین در طرح آرامش بهاری اقامه نماز جماعت، پاسخ به پرسشهای زائران و دایر کردن خیمه معرفت را خواهیم داشت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به این که طرح آرامش بهاری از تاریخ بیست و هشت اسفندماه سال جاری تا چهاردهم فروردین ماه سال 92 در استان اجرا خواهد شد، ابراز داشت: با اجرا طرح آرامش بهاری در تلاش هستیم که زائرانی که به امامزادگان مراجعه میکنند از نظر مسائل امنیتی، بهداشتی و دیگر مسائل دغدغه نداشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم در تعطیلات نوروزی با همکاری میان هیأت امنا و مسؤولان غبار غربتی که در امامزادگان وجود دارد و شناخت کمی که مردم نسبت به این بزرگواران دارند زدوده شود.

حجتالاسلام فاطمیان با بیان این که با توجه به روایات متعدد تعداد امامزادگان مدفون شده در شهر مقدس قم چهارصد و چهل و چهار نفر است گفت: در محیط کوچک چهل اختران و موسی مبرقع حدود چهل و سه امامزاده مدفون هستند./993/پ202/پ

ارسال نظرات