۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۵۸۱۱۴
متولی مدرسه علمیه مجد تهران:

تفکر و سکوت از ویژگی‌های بارز آیت‌الله خوشوقت بود

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه مجد تهران تفکر و سکوت را ویژگی فوق‌العاده آیت‌الله خوشوقت ذکر کرد و گفت: آیت‌الله خوشوقت تا ضرورت ایجاب نمی‌‌کرد لب به سخن نمی‌گشود.
مرحوم آيت الله خوشوقت

حجت‌‌الاسلام یحیی عابدی، متولی مدرسه علمیه مجد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تفکر و سکوت را ویژگی فوق‌العاده آیت‌الله خوشوقت ارزیابی کرد و گفت: آیت‌الله خوشوقت همواره ساکت بود و تا ضرورت ایجاب نمی‌‌کرد لب به سخن نمی‌گشود به‌طوری‌که گاهی در جلسه هیچ صحبتی نمی‌کرد مگر این‌که مطلبی از ایشان پرسیده می‌شد.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: وقتی‌که از آیت‌الله خوشوقت سؤالی پرسیده می‌شد، با کمترین کلمات پاسخ می‌داد زیرا نمی‌خواست عمر شریف خود را بیهوده تلف کند.

متولی مدرسه علمیه مجد تهران با اشاره به این‌که این عالم بزرگوار با سکوت خود شاگردان را تربیت می‌کرد، گفت: ذکر آیت‌الله خوشوقت فکر او بود و من از آیت‌الله خوشوقت ذکر لسانی زیادی ندیدم.

حجت‌‌الاسلام عابدی با بیان این‌که آیت‌الله خوشوقت در جلسات خود جهات مثبت نظام جمهوری اسلامی را متذکر می‌شد، عنوان کرد: آیت‌الله خوشوقت در محضر امام خمینی(ره) به تحصیل علم پرداخته و شاگردانش را متوجه نظام اسلامی می‌کرد.

وی بیان داشت: شخصیت اخلاقی آیت‌الله خوشوقت برای همه محسوس بود و در جلسات ایشان طلاب، دانشجویان و بازاریان شرکت می‌کردند.

 متولی مدرسه علمیه مجد تهران افزود: آیت‌الله خوشوقت امکانات زیادی از مال دنیا در اختیار نداشت و همچنین وی مهمانی‌های مفصل برگزار نمی‌کرد./956/ت302/ج

 

ارسال نظرات