۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۵۸۱۳۷

کمدین معروف برنده انتخابات پارلمان ایتالیا

خبرگزاری رسا _ بی بی سی برنده واقعی انتخابات پارلمانی ایتالیا را حزب 5 ستاره به رهبری بپه گریلو ، کمدین معروف ایتالیایی معرفی کرد.
بپه گريلو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در بخش خبری خود به بررسی و تحلیل انتخابات پارلمانی ایتالیا پرداخت.


بی بی سی گفت: این انتخابات بدون برنده مشخصی به پایان رسید و همین، آینده سیاسی هشتمین اقتصاد بزرگ جهان را مبهم کرده است. ائتلاف چپ میانه در مجلس نمایندگان با اختلاف بسیار کمی از حزب سیلویو برلوسکنی نخست وزیر پیشین، پیش افتاده اما احتمال تشکیل دولت ائتلافی پایدار کم است.


گفتنی است ائتلاف چپ به رهبری پیر لوئیچی برسانی توانست اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان این کشور را در انتخابات اخیر کسب کند. ائتلاف چپ، 55/29 درصد آراء را در مقابل 18/29 درصد آرای ائتلاف راست به رهبری سیلویو برلوسکنی، به دست آورده است.


اما بی بی سی برنده واقعی انتخابات پارلمانی ایتالیا را حزب 5 ستاره به رهبری بپه گریلو ، کمدین معروف ایتالیایی معرفی کرد.


به گفته بی بی سی، وی با شعارهایی چون مخالفت با ریاضت های اقتصادی دولت، توانست بیش از 25 % آرا را کسب کند و اعضای حزب وی را، مردمی عادی همچون، زنان خانه دار، جوانان بیکار، معلمان و مهندسان تشکیل می دهند.


انتخابات پارلمانی ایتالیا در حالی برگزار شد که دولت‌ آینده این کشور با چالش های بسیار در عرصه داخلی و بین المللی مواجه است، بحران اقتصادی و شدت گرفتن اعتراضات مردمی به سیاست ریاضت اقتصادی از مهمترین این چالش ها است.


به نظر می رسد دولت آینده ناچار باشد برای نجات از بحران اقتصادی، علاوه بر دریافت وام از از اتحادیه اروپا، به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی ادامه دهد، هرچند مردم ایتالیا دوست ندارند به سرنوشت کشورهایی چون یونان و اسپانیا دچار شوند و در راهپیمائی های اعتراض آمیز خود بارها این موضوع را یاد آور شده اند./9161/خ

ارسال نظرات