۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۵۸۲۶۱
حجت الاسلام والمسلمین نعیم آبادی:

ارادت به رهبری بدون التزام عملی فایده ای ندارد/ بداخلاقی با سیاست علوی در تضاد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر این که رییس جمهور آینده باید التزام عملی به ولی فقیه داشته باشد، گفت: ارادت به تنهایی کافی نیست و باید در مقام عمل مطیع رهبر بود.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تشریح ملاک های رییس جمهور آینده، اظهار داشت: التزام عملی و اطاعت در مقام عمل یکی از مهم ترین ویژگی های مورد نظر است؛ دوست داشتن رهبر معظم انقلاب و ارادت تنها به درد نمی خورد.


وی با اشاره به جمله معروف سیاست ما عین دیانت ما است، گفت: در این جمله یک مسأله مهم وجود دارد که کمتر در جامعه مطرح می شود؛ این اظهار نظر شهید مدرس کاملا صحیح است اما مطلب کلیدی این است که سیاست ما نشأت گرفته از دیانت ما است.


نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری افزود: سیاست ما علوی بوده و با سیاست عملی متفاوت است؛ در سیاست عملی مهم برای افراد رسیدن به قدرت به هر شکل ممکن است اما حضرت علی(ع) می فرماید من پیروزی ای که از پلکان ستم بدست آید را نمی خواهم.


امام جمعه بندرعباس با تأکید بر این در تبلیغات انتخاباتی باید از اهانت ها و بد اخلاقی سیاسی پرهیز کرد، گفت: مردم بدانند کسانی که در این مسیر حرکت می کنند و با کارهای خلاف شرع می خواهند به نتیجه برسند، سیاست عملی را در پیش گرفته اند و با سیاست علوی بیگانه اند.


رییس جمهور آینده باید در دایره ولایت باشد و طعمه احزاب نشود
حجت الاسلام والمسلمین نعیم آبادی به کاندیداهای دور یازدهم ریاست جمهوری توصیه کرد: آنچه را که از عهده آن بر می آیند و در توان مملکت است را در تبلیغات شان مطرح کنند؛ وعده کارهای نشدنی و عملی نشدن آنها موجب سرخوردگی مردم می شود؛ سعی کنند آنچه که به خیر و صلاح مردم و مطابق با دین است بگویند.


وی کاردانی، حضور در عرصه های اجرایی، عدم بیگانگی با جایگاه اجرایی، تعهد نسبت به انقلاب و مبانی آن را از ویژگی های مهم رییس جمهور آینده دانست و گفت: در رأس همه این موارد خارج نشدن از دایره ولایت است؛ ریاست جمهوری بالاترین مقام اجرایی کشور است به همین دلیل بی تردید باید چنین صفاتی داشته باشد.


نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری دلسوزی را عنصری مهم در شخصیت ریاست جمهوری عنوان کرد و ادامه داد: رییس جمهور نباید جایگاه خدمت را نردبانی برای ترقی خود و هم حزبی هایش قرار دهد و به عبارت دیگر طعمه نباشد./928/ت302/ج

ارسال نظرات