۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۵۸۲۹۳
بی بی سی:

مذاکرات بی نتیجه، جنگ به دنبال دارد

خبرگزاری رسا _ در حالی که به نظر می رسد مذاکرات گروه 1+5 و ایران بسوی نتایجی مثبت می رو ند، بی بی سی به دنبال گرفتن نتیجه دلخواه خود است.
مذاکرات بی نتیجه، جنگ به دنبال دارد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی بی بی سی در خبری به بررسی و تحلیلی مسأله مذاکرات گروه 1+5 و کشورمان در خصوص برنامه هسته ای ایران پرداخت.
بی بی سی گفت: مذاکرات ایران و 6 قدرت جهانی بر سر مسأله هسته ای بعد از 2 روز گفتگو در آلماتی بدون نتیجه به پایان رسید، 2 طرف فقط توافق کردند که در آینده ای نزدیک باهم دیدار کنند.


خبرنگار بی بی سی در قزاقستان نیز در این خصوص گفت: مذاکرات بدون اینکه به نتیجه ملموسی برسد، خاتمه یافت اگرچه 2 طرف توافق کردند که در سطح کارشناسان تا قبل از عید در استانبول و در سطح عالی و مدیران کل بعد از عید دوباره در قزاقستان ملاقات داشته باشند.
وی سپس ضمن گفتن این نکته که: هیچ یک از 2 طرف حاضر نبودند پیشنهاد های مطرح شده را اعلام نمایند، گفت: پس از مذاکرات، یک دیپلمات غربی، خصوصی با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: پیشنهاد های جدید شامل، لغو تحریم فروش طلا و لغو تحریم بعضی از مواد پتروشیمی است.


بی بی سی سپس قسمت هایی از سخنرانی کاترین اشتون در کنفرانس مطبوعاتی را پخش کرد، وی در این خصوص گفت: کشورهای 3+3 با اتحادی مطلق همچنان به دنبال پیداکردن راه حلی دیپلماتیک متعهد هستند. راه حلی بر اساس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و اجرای کامل قطعنامه های سازمان ملل و آژانس.
طرف 3+3 در این مذاکرات پیشنهادهایش را مطرح کرد که متوازن بوده و مبنای مناسبی برای مذاکرات سازنده است.
بی بی سی سپس در انتها با لحن تهدید آمیزی گفت: بی نتیجه ماندن مذاکرات کمکی به حل بحران هسته ای ایران نمی کند، حقیقت آن است که هرچند این مذاکرات بی نتیجه و به درازا کشیده شود خطر جنگ هم بیشتر می شود!. قابل ذکر است که هر وقت دشمنان این ملت دستشان از همه چیز خالی میشود روی به حربه پوشالی که همان تهدید به جنگ است می آورند./9161/خ

ارسال نظرات