۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۵۸۳۵۵

نتایج چهارمین نظرسنجی خبرگزاری رسا

خبرگزاری رسا ـ افراد شرکت کننده در نظر سنجی خبرگزاری رسا، شکست هیمنه استکبار ستیزی ملت ایران را دلیل طرح مذاکره با آمریکا عنوان کردند.
نظرسنجي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مطالعه افکار عمومی و شناخت آن که ارتباط نزدیکی به شناخت مردم دارد، از قرن ها پیش مورد توجه سیاستگزاران (اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی) بوده است و به دنبال آن از ده ها سال پیش در کشورهای جهان تبدیل به یک مساله موثر و با اهمیت شده است.
 
نظرسنجی یکی از معمول ترین شیوه های سنجش افکار است؛ در واقع نیازها و کمبودهای هر جامعه، با تحقیق و نظرسنجی روشن می شود. در حقیقت بدین وسیله اندیشه ها افکار پنهان جامعه به سطح آورده می شوند. نظرسنجی سعی دارد افکار عمومی را درباره مسائل مختلف برای مسئولان و نهادهای مربوط نشان دهد و اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری در اختیارشان قرار دهد و ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد. 
 
خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی در تلاش است تا به صورت هفتگی، موضوعات روز به خصوص مسائل انتخاباتی را به صحنه نظرسنجی بگذارد و از میان جامعه میدانی طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور، به تخمین گذاری شاخص های طرح شده بپردازد.
 
 به این مناسبت خبرگزاری رسا بر آن شد تا نظر طلاب و فضلای حوزه های علمیه را در مورد طرح مذاکره آمریکا با ایران که از سوی سردمداران کاخ سفید مطرح شده است و البته به تبع آن افرادی در داخل کشور به این مساله دامن زدند، به نظرسنجی گذاشته شود که منظور و مقصود از این ادعاها در حالی که دشمن در صحنه عمل به اعمال فشار و تحریم روی آورده است، چه می تواند باشد.
 
از طلاب و فضلای حوزه های علمیه پرسیدیم: به نظر شما اهداف رسانه های دشمن از مطرح کردن مذاکره با آمریکا چیست؟ 1- شکست هیمنه استکبارستیزی مردم ایران 2- تاثیرگذاری بر فضای انتخابات 3- جبران شکست های سیاست های آمریکا در منطقه.
 
نظر طلاب و فضلای حوزه های علمیه شرکت کننده در این نظرسنجی به این شرح است:
گزینه یک: 43%
 
گزینه دو : 20%
 
گزینه سه: 21%
 
نامفهوم( جواب های اشتباه):16%
  
 /909/ت302/ج
 

 

ارسال نظرات