۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۵۸۳۷۹
آیت الله لاریجانی در گلستان:

به امر رهبری در بداخلاقی های اخیر سکوت کردم

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضائیه در جمع روحانیان استان گلستان با اشاره به بداخلاقی اخیر در کشور، گفت: بنده در آن روز موظف به دفاع از خود بودم؛ اما به امر حضرت آقا سکوت اختیار کرده و صحبتی نکردم.
آيت الله لاريجاني درجمع روحانيان گلستان آيت الله لاريجاني درجمع روحانيان گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در نشستی با علما، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات استان که در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد، با اشاره به این که روحانیت در جامعه امروز مسؤولیت های بسیاری را عهده دار است، اظهار داشت: یکی از جهات مسؤولیت سنگین روحانیت، رساندن پیام دین به جامعه بوده که شما عزیزان نقش مؤثر و حیاتی در این زمینه داشته و باید مجاهدت ها در این راه انجام دهید.

 

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود گفت: نظام جمهوری اسلامی از ساختار خاصی برخوردار است که بنیان آن ولایت فقیه بوده و روحانیت در این نظام دخالت داشته و تأثیرگذار است.

 

رییس قوه قضاییه با بیان این که در دنیای امروز شبهات بسیاری وجود دارد که پاسخ آن باید به دست روحانیت به مردم عرضه شود، خاطرنشان ساخت: متأسفانه امروزه شبهات بسیاری نسبت به اصل دین، اجزای تدین وجود دارد که با فضای بسته 50 سال پیش حوزه های علمیه نمی توان به آنان جواب داد و باید بر حسب اقتضای زمان علوم را گسترش داده و با زبان روز به این شبهات پاسخ دهیم.

 

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر این که روحانیان باید خود را مسلح به سلاح معارف دینی کنند، تصریح کرد: در کنار یافتن معارف و زبان روز، تخلق به اخلاق حسنه از مباحث بسیار ضروری است؛ چراکه جامعه عالم بی اخلاق را نپسندیده و پس می زند.

 

وی با تأکید بر این که باید اخلاق در حوزه های علمیه جدی گرفته شود، ابراز داشت: آنچه که از یک روحانی انتظار می رود، تخصص نیست؛ بلکه اخلاق نیز بسیار مهم و ضروری است.

 

رییس قوه قضاییه در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به این که امروزه با کمبود قاضی مواجه هستیم، بیان داشت: بنده قائل به اجتهاد قاضی نیستم؛ چنانکه در گذشته نیز علمایی را داشتیم که قائل به اجتهاد نبوده اند.

 

آیت الله آملی لاریجانی افزود: متأسفانه امروزه هجمه های بسیاری به قوه قضاییه وارد می کنند؛ اما سؤال ما از این عزیزان این است که برای تربیت قاضی و کمک به قوه قضاییه چه کارهایی را انجام داده اند؟

 

رییس قوه قضاییه با اشاره به این که در نظامی زندگی می کنیم که فقیهی عالم، عادل، متقی، جامع الشرائط  در راس آن است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فتنه 88 به میدان آمده و کارهای بزرگی را انجام دادند؛ اما سؤال اینجاست که ما از خود به چه مقدار برای ایشان مایه گذاشته و کار کردیم.

 

رییس قوه قضاییه با اشاره به نقش بصیرت در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: اهمیت بصیرت در امور سیاسی کمتر از دیگر امور نیست و ما مسؤولیت های بسیاری بزرگی در این زمینه داشته و توقعات بیشتری از ما می رود.

 

آیت الله آملی لاریجانی در پایان با اشاره به بداخلاقی اخیر، تصریح کرد: بنده در آن روز موظف به دفاع از خود بودم؛ اما به امر حضرت آقا سکوت اختیار کرده و صحبتی نکردم./950/پ202/ج
 

ارسال نظرات