۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۵۸۴۷۵
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ حفظ آثار اسلامی و اسناد ملی در جامعه

خبرگزاری رسا - تولیت آستان مقدس قم گفت: مردم باید نسبت به قداست اسناد و آثار اسلامی و ملی که به عنوان سند و دلیلی بر تاریخ است، آگاه باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس قم پیش از ظهر امروز در دیدار رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هیأت همراه که درشبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، تجمیع و نگهداری اسناد ملی را ضروری دانست و گفت: باید فرهنگ حفظ و نگهداری اسناد اعم از کتاب و غیر کتاب در جامعه ترویج یابد.
وی با بیان این‌که در عین وجود اهمیت حفظ اسناد ملی، فرهنگ عمومی جامعه نسبت به این مسأله بیگانه است، افزود: اگر مردم به این باور برسند و نسبت به اهمیت حفظ اسناد ملی اعتقاد پیدا کنند، شاهد توفقیات زیادی در این عرصه خواهیم بود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: مردم باید بدانند که آنچه مؤسسه اسناد و کتابخانه ملی و سایر نهادهای مربوطه جمع‌آوری می‌کنند، همان سرمایه ملی و به نفع خود مردم است و به آنها بازگردانده می‌شود.
وی با بیان این که مردم باید بدانند که سرمایه ملی مربوط به آنها نیست و متعلق به همه مردم و کشور است، ادامه داد:‌ مردم باید نسبت به قداست اسناد و آثار اسلامی و ملی که به عنوان سند و دلیلی بر تاریخ است، آگاه باشند، برخی گمان می‌کنند سندی که در دست آنها و شاید مروبط به شخصی ظالم و فاسق و است، نباید حفظ شود، ‌در حالی که این اسناد گاهی می‌‌توانند گره‌ها و مسائل نامعلوم تاریخی را حل کند.
دشمن پیش از ما به اهمیت اسناد اسلامی و ملی پی برده است
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: دشمن پیش از ما به اهمیت اسناد پی برده است و با تمام قوا به جان کتاب‌ها و آثار و اسناد اسلامی ما افتاده است.
وی در پایان با اشاره به آسیب‌هایی که اسناد تاریخی و اسلامی را تهدید می‌کند، گفت: متأسفانه، امروز آثار و اسنادی در خانه‌ها و دست اشخاص است که به دلیل بی توجهی به اصول نگهداری، در حال نابودی است که این مسأله خسارت‌های جبران ناپذیری ایجاد می‌کند./907/د101/پ
ارسال نظرات