۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۵۸۴۹۸
سردار سلیمانی:

دفاع مقدس حقیقت کامل اسلام را معرفی کرد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر این‌که دفاع مقدس حقیقت کامل اسلام را معرفی کرد گفت: اگر دولت سوریه یک همت، خرازی و یا کاظمی ما را داشت، بیمه بود و هیچ یک از تهاجم‌ها این اثرها را نداشت.
سردار قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه پنجشنبه دهم اسفندماه در یادوراه شهدای پرچمدران دوکوهه که به‌ همت سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ در تالار بزرگ کشور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار شد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای معرفی حقیقت اسلام در همه ابعاد مجموعه‌ای جامع‌تر از دفاع مقدس نداشته‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که دفاع مقدس حقیقت کامل اسلام را معرفی کرد ابراز داشت: در دفاع مقدس عرفان و معنویت حقیقی، اسلام شناسی، انسان سازی و اسلام ناب حقیقی در تمام ابعاد جاری و ساری بود.

سردار سلیمانی مذهبی بودن را از ویژگی‌های جنگ دانست و عنوان داشت: این مذهبی بودن به بحث شیعه و سنی برنمی‌گردد بلکه جنگ به تمام معنا یک حقیقت مذهبی داشت و رفتار مذهبی بر همه شئون آن از جمله مدیریت و رفتار با دشمن حاکم بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه تأثیرگذاری درونی و بیرونی را از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس عنوان کرد و بیان داشت: تأثیرگذاری درونی به معنای تأثیرات رزمنده‌ها بر یکدیگر و تأثیرگذاری بیرونی همان تأثیر رزمند‌ها بر جامعه بود.

وی با اشاره به حمایت‌های جهانی از عراق در جنگ تحمیلی گفت: ابتکاراتی که در صحنه جنگ انجام شد، تفاوت‌های مختلف ما با دشمن را کنار زد و همچنین فرق ما با ارتش‌های کلاسیک جهان در کلمه «بیا و برو» بود زیرا فرماندهان ارتش‌های کلاسیک در صحنه نبرد عقب ایستاده و به نیروها می‌گویند بروید اما فرماندهان ما جلو ایستاده و می‌گفتند بیایید که تأثیرات فوق‌العاده‌ای می‌گذاشت.

سردار سلیمانی با بیان این‌که حاکمیت مکتب در جنگ تحمیلی یک تأثیر مبنایی داشت و تأثیر میدانی آن هم از فرماندهان بود تصریح کرد: قرار گرفتن یک انسان صالح در رأس یک ساختار تأثیرات اساسی دارد به‌طوری‌که اگر امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری در رأس نبودند، هیچ وقت این حجم از ارزش‌هایی که درون نظام شکل گرفته است، به‌وجود نمی‌آمد.

فرمانده نیروی قدس سپاه تأکید کرد: اگر دولت سوریه یک همت، خرازی و یا کاظمی ما را داشت، بیمه بود و هیچ یک از تهاجم‌ها این اثرها را نداشت./956/پ202/ص

 

ارسال نظرات