۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۵۸۵۴۰
آیت الله حیدری:

حضور علما در عرصه حکومت‌داری سبب ترویج اسلام شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان، در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر فقها در مسائل حکومتی راه نمی یافتند ایران اکنون نمی توانست شعار اسلام را در جهان سر دهد.
آيت الله حيدري در کنگره محدث کبير علامه سيد نعمت الله جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان، در مجلس خبرگان رهبری، امروز در آیین اختتامیه کنگره سید نعمت الله جزایری، با بیان این که جایگاه سید نعمت الله جایگاهی فقهی و علمی بود، خاطرنشان کرد: از نخستین کسانی که به مسأله ولایت فقیه پرداخت علامه سید نعمت الله جزایری بود.

آیت الله حیدری با اشاره به دیدگاه نظری سید نعمت الله جزایری پیرامون مسأله ولایت فقیه تصریح کرد: محدث کبیر جهان تشیع نظر خویش را در دو بخش نظری و عملی بیان می کند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که بحث ولایت فقیه ریشه در تاریخ اسلام و تشیع دارد، گفت: نظر علمای جهان تشیع در بحث ولایت فقیه در یک ردیف است.

وی همچنین با اشاره به تألیفات مهم سید نعمت الله جزایری خاطرنشان ساخت: از بارزترین تألیفات سید نعمت الله جزایری، کتاب «غایات المرام» بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به روایتی از محقق کرکی، در باب ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: فقها شیعه ولی فقیه را نایب عام امام زمان(عج) در عصر غیبت معرفی می کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد: فقها و علما در جزئیات ولایت فقیه اختلاف نظر دارند؛ چرا که موضوع ولایت فقیه از گستردگی خاصی برخوردار است.

وی به مطلبی در جلد سوم انوار النعمانیه، سید نعمت الله جزایری اشاره کرد و گفت: در این کتاب گران بها، اولوا الامر را نواب عام امام زمان(عج) معرفی می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط سیاسی و اجتماعی سید نعمت الله جزایری تصریح کرد: سید نعمت الله با حکومت صفویه در ایران معاصر بوده که نخستین عالمی بود که وارد دستگاه حکومتی شد.

آیت الله حیدری با تأکید بر نقش دانشمندان دینی در زمان حکومت صفوی خاطرنشان ساخت: اگر فقها در مسائل حکومتی راه نمی یافتند ایران اکنون نمی توانست شعار اسلام را در جهان سر دهد./9458/پ202/س

ارسال نظرات